Jasper naar Kamloops

Canada, Kamloops

Zoals gisteren al gemeld ging de reis vandaag van Jasper naar Kamloops. Dit ging gebeuren in 2 bussen. Geplande vertrektijd 10 uur. Echter bleek dat de nieuwe/extra chauffeur gisteravond nog gewisseld was. En deze moest uit Edmonton komen. Wat 3 uur verwijderd is van Jasper. Was dus niet zo gek dat deze iets later was. Uiteindelijk zijn we rond 11 uur vertrokken. Op dat moment zaten er 9 personen in de niet covid bus en dus 13 in de covid bus. Na dat we vertrokken waren nog een kleine stop gemaakt bij Pyramid lake. Een mooi meer met uiteraard weer hele mooie bergen. Daarna weer verder gereden en nog gestopt bij de hoogste berg van de canadese rockies. Echter deze zat in de mist. Voor sommige onder ons een bekend fenomeen. Toen verder gereden richting Kamloops. Helaas bleek toen al snel dat de bus waar ik in zat niet helemaal goed functionerende. Er werd toen besloten dat toch iedereen weer in de zelfde bus door zou moeten. Wat uiteraard niet echt een ideale situatie zou zijn. Toen we bijna zouden gaan rijden bleek dat de 2de bus misschien toch wel door kon. Dus toen is het merendeel van de 9 personen in totaal 6 waar onder ik weer terug gegaan naar bus 2. Er was in het begin van de dag nog een extra stop gepland, maar door al het oponthoud is dat er niet meer van gekomen. Uiteindelijk waren we om half 7 in Kamloops. Toen nog even wezen eten met de 6 personen uit het negatieve busje. Leek een beetje op een Amerikaans sport cafe en dan moet je uiteraard aan de hamburger. Het weer was vandaag matig veel regen dus kwam een dagje in de bus niet slecht uit.
Dan alleen nog even de Covid tussen stand. Vanmorgen weer 1 nieuwe positieve test. Wat de stand brengt op 12 positief en 10 negatief. Nu maar hopen dat er morgen ochtend geen nieuwe bij komen.

Wat een gedoe met de covid en met de bussen, ik hoop dat jullie nog wel kunnen genieten. In ieder geval is het uitzicht en het eten goed. Tot morgen.

Loes 2022-06-22 07:20:54

Haha, de bergen in de mist zijn nog steeds een ding. Wat vervelend van de corona uitbraak, hopelijk loop jij het niet op en herstellen je medereizigers snel zonder veel klachten.

Auke 2022-06-22 09:31:15

Hahah, ja een rondreis is niet compleet zonder bergen in de mist ..en zonder een goede burger met bier! Hopelijk hebben jullie ondanks de Corona toch een relaxte reis.

Adrie 2022-06-22 15:06:21

Jeetje, wat een gedoe elke keer. Geniet van je biertje en de rest van jullie reis! Nu richting Whistler?