Phoenix dag1

Verenigde Staten, Phoenix

Gisteren hebben we een rondje gereden. De apache trail. Een toeristische route langs een oud mijnwerkers dorpje. Een aantal uitzicht punten waar je de omgeving kan bekijken. Heel veel cactussen en daar zullen we de komende dagen nog wel meer van gaan zien. De natuur is hier weer heel anders als ik gewend ben van Amerika. Omdat het hier zo droog is. Maar ook dit is weer erg mooi om te zien. Aan het einde van de route nog de Roosevelt dam gezien. Met uitleg hoe deze gebouwd is en hoeveel mensen daarbij omgekomen zijn. Dat waren er 41. Het rijden van de route zelf was ook wel een uitdaging. 21 mijl van de route ging over onverharde weg met af en toe een behoorlijke daling en smalen bochten waarbij je eventuele tegen liggers niet kon zien aankomen. Gelukkig waren de tegenliggers gisteren bijna niet aanwezig. Gisteren avond nog naar de honkbal geweest. Was geen spannende wedstrijd maar eindelijk wel 1 met heel veel punten. De thuis ploeg won met 14-4.
Nu net weer wakker. Helaas nog net iets te vroeg, maar gaat wel de goede kant op.

Prachtige foto's. Toch wel een bijzonder land als ik het vergelijk met je vorige reizen. Weer een heel ander landschap. Mijn cactus wordt helaas niet zo groot. Ik hoop dat jullie snel aan het nieuwe dag-nacht ritme wennen. Groetjes Fenny en Jan.