Whale watching

Nieuw-Zeeland, Kaikoura

We konden vandaag uitslapen. Pas om 12 uur verzamelen voor het whale watching. Aangezien we dat nog Niet gedaan hadden (uitslapen) was dt natuurlijk niet al te laat. Wel lekker rustig ontbeten met een gekookt eitje. En nog even in het dorp een kopje koffie gedronken. Het was ook meteen al mooi weer, wat het de rest van de dag ook gebleven is. Daarna naar de boot op zoek naar de walvis. Was een mooie tocht. Onderweg naar de walvis ook nog 2 orca's gezien. Een mannetje en een vrouwtje. Ook nog een albatros en een paar dolfijnen. Geen tijd om te stoppen voor de dolfijnen want dan was de kans om de walvis te zien weer kleiner. Toen we op de plek aangekomen was waar de walvis (sperm whale) boven water moest komen was het afwachten. Zoals er verteld werd kwam hij inderdaat boven vlak bij de boot. Was een heel mooi gezicht.
Was dus een zeer geslaagde dag en morgen weer door naar de volgende locatie.

Wat een spannend avontuur! Al die dieren en dan zo dichtbij. En nu maar hopen dat ze die walvissen ook met rust laten. Groetjes

Fenny en Pa 2018-12-27 10:58:44

Prachtig al die dieren. Vond ik toen ook heel indrukwekkend om te zien.