Tane Mahuta

Nieuw-Zeeland, Paihia

Vandaag van Auckland met de bus naar Paihia. Onderweg gestopt bij het kauri museum en waipoua kauri forest. Vandaag stond in het teken van de kauri bomen. Heel veel bos in nieuw zeeland is gekapt, nog maar 2 tot 5 procent over. En dit geld ook voor de Kauri. Deze boom was vooral populair omdat het houd geen knoesten bevat en daarom voor zeer veel doel einden geschikt is. Als laatste bij Tane Mahuta geweest wat lord of de forest Betekend. Dit is de grootste boom van nieuw zeeland. Het was zeer interesant vandaag. Uiteindelijk rond 6 uur aangekomen in Paihia. Nog even met een groepje gegeten en nu weer slapen.
P.S. afgelopen nacht zeer slecht geslapen. Nog wat last van de jetlag en gisteren een kamer genootje gekregen. Voor de insiders ik noem hem Bjorn 2.0. En bovendien snurkt hij ook nog. Dus dat was niet zo'n succes. Gelukkig heeft de reisleidster verzonnen dat er geroeleerd wordt dus heb ik vandaag een ander kamer genootje. Hopelijk nu dus beter slapen. De komende 2 dagen blijven we hier. Morgen gaan we naar Cape Reinga.

Jeetje, sterkte en als je een niet snurkertje treft zou ik die gelijk vasthouden.

Pauline 2018-12-13 10:14:08

prachtig verslag, kas. ik ga nu naar de boot, dus schrijf ik een paar dagen niets terug. lezen gaat wel. dus ik volg je. kus.

loes 2018-12-13 10:48:29

Veel plezier daar! En idd liever geen snurker op je kamer.

Ilja 2018-12-13 15:59:24

Prachtig verslag van een indrukwekkende excursie! En een niet snurkende kamergenoot inderdaad maar bij je houden. Hopelijk slaap je vanaf nu dan beter. Lieve groetjes van ons.

Fenny en Pa 2018-12-13 17:14:54

Hahha onee, niet Björn 2.0 :) Heel veel plezier!

Marga 2018-12-13 18:03:45

Beter geslapen, deze nacht? Het klinkt als een mooie omgeving, vol natuur.