Van Kyoto naar Tokyo

Japan, Taitō-ku

Van met de shinkanshen naar Tokyo. Ging zeer soepel. Zoals gewend van de Japanners precies op tijd vertrokken. En precies op tijd aan gekomen in Tokyo. Toen nog een stukje met de metro en daarna de tassen in het hotel achtergelaten. De koffers waren al in het hotel aanwezig deze waren gisteren per post verstuurd. Dat scheelde een hoop gesleep in de trein. Toen nog een ommetje gemaakt met de groep door de manga wijk. Wat is dat druk met mensen en herrie van geluid uit winkels. Nog even terug naar het hotel op in te checken. Dat kan in Japan altijd pas vanaf 3 uur en echt niet eerder. Daarna naar het bier café popeye geweest dit was op aanraden en was echt de moeite waard. Terug gelopen naar het hotel met tussen stop bij het Asahi bier brouwerij. Waar ik nog even van het uitzicht op de 22ste verdieping heb genoten. Morgen ochtend hebben we een gezamelijke tour door Tokyo. Is hier zeker leuk, maar weet nog niet echt wat ik er van moet vinden, hopelijk morgen meer duidelijkheid.

Wat een blitse treinen. Moet een bijzondere rit geweest zijn. Mooi foto's van de stad. Een heel contrast met jullie ervaringen van de plaatsen waar jullie tot nu toe waren. Ik ben benieuwd waarom de wijk manga wijk heet. Dan stel ik mij allemaal Japanse boekwinkeltjes voor waar ze manga's verkopen. Maar dat horen we binnenkort nog wel. Groetjes.