Kyoto

Japan, Kamigyō-ku

Vandaag een dagje Kyoto gedaan. Dit betekend voornamelijk tempels. Zoals al door iemand werd geopperd komt het woord tempelmoeheid wel steeds dichterbij. Morgen nog een dagje Nara. Zou goed kunnen zijn dat ik dan wel een beetje klaar ben met de tempels. Dit betekent echter niet dat het geen leuke dag was. Elke tempel is toch weer anders en blijft toch elke keer wel weer boeiend. We zijn vandaag begonnen bij de Kinkakuji tempelet een heel mooi gouden gebouw. Vervolgens naar de Ryoanji tempel met een hele aparte tuin met 15 stenen. Vervolgens naar de Fushimi inari shrine met heel veel oranje houten torii-poorten. Daarna nog naar de sanjusangen-do. Met heel veel gouden beelden. Hier helaas geen foto's van maar zijn vast terug te vinden op internet. Vervolgens nog wat rond gewandeld door de stad. En dan kom je nog iets van 3 andere tempels regen. Dus morgen Nara. Dan overmorgen een stukje festival. En dan misschien nog op zoek naar een alternatief middag programma.

Het ziet er allemaal prachtig en indrukwekkend uit. We genieten hier van je verhalen en de foto's. Geniet nog van alles wat je nog gaat zien. Er is genoeg om te zien en beleven daar. Als je terug bent heb je nog een paar weken nodig om dit alles te verwerken. Groetjes Marjet.

Marjet 2016-07-22 19:08:55

Weer prachtig, zeker niet zoveel regen als je verwacht had. Hier heel lekker zomerweer.