Cape reinga

Nieuw-Zeeland, Paihia

Vanacht beter geslapen, helaas nog wel te vroeg wakker vanwege de jatleg. Gelukkig geen last van gehad vandaag. We hadden een excursie naar Cape Reinga. Was een rit in een bus van 's morgens 7 tot half 7 's avonds. Gedurende deze rit vrijwel het hele noorden van het noorder eiland gezien boven Paihia. Eerst naar een bos met nog meer bomen. Was wel mooi maar na die gigantische bomen van gisteren niet heel bijzonder. Daarna naar de 90 mile beach geweest. Met de bus over het strand. Dat was weer eens wat anders. Daarna gegeten op een hele mooie locatie. Daarna nog wezen sand boarden. Dat had ik nog nooit gedaan. Erg leuk en zeker aan te raden. En uiteindelijk naar Cape Reinga. Hier komen de stille oceaan en de tasmaanse zee samen. Je kan hier de kleur verschillen van de 2 zeeën zien. Verder is dit een heilige plek voor de Maori.
En heel veel info gekregen van de buschauffeur. Deze man heeft bijna de hele rit verteld over de Maori, zijn broers en zussen als ik het goed begrepen heb helaas bijna allemaal dood. En nog over het landschap en landbouw en nog veel meer wat ik allemaal niet meegekregen heb.
Uiteindelijk weer een zeer geslaagde en vermoeiende dag. Morgen een dagje voor me zelf. Waarschijnlijk een stukje wandelen en wat rondkijken in en om het dorp.
Nu weer proberen om goed te slapen. Zullen wel weer zien hoe het nu uitpakt.

Je bent goed bezig geweest vandaag - met een kleine 12u reizen is 't vast fijn even de benen te strekken en te sand-boarden (met de bus 't strand op, moesten we hier eens proberen....)

Geertje 2018-12-14 10:58:44

Klinkt weer als een volle dag maar wel heel mooi! Ook wel fijn morgen een dag voor jezelf en een beetje uitrusten. Wel super om al die verhalen te horen van de chauffeur! Krijg je er toch even bij. Lieve groetjes van ons!