Relaxe

Frankrijk, Orléans

Orleans, grandeur, schoon, bloemenpracht, historie. Daarom blijven we hier een extra dag waar we logeren in een jeugdherberg. Dat vertelde ik gisteren al aan de baas van een tabac. Hij keek me schuin aan:”Vous?” Ja dus prima kamer met eigen sanitair en ontbijt voor € 68,—. En vanmorgen was het ook nog gezellig met stel blagen bij het ontbijt. We scoren in stad snoesjes van gebakjes en eten bij de koffie van de tabac. Rustig, heel rustig door het centrum gepeddeld om alles rustig te bekijken. Zie het kaartje. Zie de onderschriften. Na de middag zien we het architectuurmuseum met onder andere een prachtige binnentuin. Bij dezelfde patisserie van vanmorgen nemen we nog een keer twee van die snoesjes mee voor bij de avondthee.

Wow wat een verrassende stad is dat, bijzondere architectuur en lekkere taartjes! Heerlijk zeg allemaal, volop genieten 😊

Ineke Adriaansz 2024-05-15 20:36:13

Fijn contrast met gisteren, mooi vormgegeven museum, lekker weer en prachtige en heerlijk uitziende taartjes. Ik wil wel ruilen jullie! Veel plezier.

Harry 2024-05-15 22:09:31

Volgende keer dus even stoppen bij Orleans...