Verrassing

Frankrijk, Saint Auban, 31 km en 641 op

We hadden naar Entrevaux willen fietsen, maar die plaats heeft alleen ruimte voor campers en niet voor tenten. De beide hotels waren allebei vol. Als gevolg daarvan hebben we het traject wat aan moeten passen. We kiezen voor een camping in Saint Alban en morgen in Puget. Net als vandaag is dat een korte afstand, helaas. We arriveren nu ‘s morgens net na de koffie op de camping en dat bevalt ons maar matig. We zitten het liefst op de fiets. En eigenlijk had het vandaag misschien wel gekund want het is wat koeler. De Col de Saint Barnabe is prima te fietsen met een gemiddelde van 6% en uitzicht op een stuwmeer. Boven op de col zijn we helemaal alleen. We fietsen opnieuw door een eenzaam gebied met kleine dorpen waar niet veel te doen is. Of soms toch. In Soleilhas blijkt een klein restaurantje te zijn, niet eens aan de doorgaande route en aan de buitenkant stelt het weinig voor. Zie de foto. Eenmaal binnen openbaart zich een volwaardig restaurant met een hotel en een tuin waar we heerlijke koffie geserveerd krijgen. Wie verwacht nou zo’n verrassing in een dorp ver van alles en iedereen? En zie het kopje.....