Dubben

Frankrijk, Seix 34 km en 875 op

Gisteravond begon het te regenen en de regen werd plenzen en het hield aan tot laat in de avond. Gelukkig had de camping een soort huiskamer waar we konden zitten en lezen en kletsen met een paar Schwaben. Uit Baden Württemberg. De Schwaben hebben de Franse slag en de Baden zijn een soort eekhoorns. Overdag hard werken bij Mercedes en daarna nog hard klussen aan een huis voor later, vertellen ze. Tijdens de motregen kruipen we in onze tent waar alles nog droog is. Prima tentje. Vanmorgen regende het nog en zaten we tijdens het ontbijt te dubben wat te doen. Hier blijven vanwege de goede regenvoorzieningen, of toch op pad. Het werd droog en we besluiten om toch te gaan fietsen. Wat moet je per slot de hele dag op een camping doen? De Col de la Core blijkt uiteindelijk prima te fietsen met volle bepakking. Jammer dat we vanwege de mist weinig hebben gezien. Na een lange koude afdaling komen we aan in Seix. En heel aardig stadje maar te veel mensen hebben het verlaten waardoor veel woningen ongebruikt en verwaarloosd zijn. Jammer. Het is zondag en we verwennen ons met een hotel en een heerlijk maal. In de kerk kaarsen opgestoken en zien tot onze verbazing dat alle heiligen ons vanaf het koor in de gaten houden. Ha ha.