Puin ruimen

Frankrijk, Bousieyas, 35 km en 1104 op

Lekker geslapen in de vakantiekolonie. We kunnen gebruik maken van een kleine eetzaal waar een eenvoudig ontbijt klaar staat, met voldoende brood en calorieën. Met onze gele hesjes aan fietsen we naar st.- Etienne. Geen idee of we met die hesjes veilig zijn. Voor automobilisten waarschijnlijk wel, voor gele hesjesjagers zeker niet. In St.-Etienne pakken we een bakkie en besluiten om met bepakking naar B. rijden. Qua afstand en stijging is het te doen. Onderweg zijn ze met een paar zware shovels puin aan het ruimen. We hadden al vernomen dat de Bonette eerder was afgesloten vanwege puin. Dit puin is van de onweersbui van gisteren. Met het regenwater spoelt het van de berg af. Soms is de hele weg afgesloten. De weg is redelijk rustig met uitzondering van de motoren die graag over de cols rijden. Schijnt nog zwaar werk te zijn ook. We blijven vannacht in B. en rijden morgen naar de top van de col. We hebben nog nooit geslapen in een stokoude gite op 1800 m. midden in de Alpen en willen dat ook wel eens meemaken. Een kleine en comfortabele kamer is voor ons nog vrij. Vroeger kozen we ook wel voor een slaapzaal, maar dat doen we niet meer. We kiezen om niet in de tent te slapen vanwege de slechte weersverwachting. Vanmiddag heeft het opnieuw geonweerd en geregend. In de gite een paar uur gezellig gekletst met enkele wandelaars die de GR 5 lopen. Dat is ook wel weer leuk van slapen in dit soort acco's waar je wandelaars, fietsers en pelgrims tegenkomt. En voor de verandering zijn de daken hier van hout.