Aubisque

Frankrijk, Pierrefitte Nestalas, 59 km en 1612 op

De rustdag heeft ons goed gedaan. We hebben de dag doorgebracht met wat inkopen doen puzzelen en lezen. Ook gezellig gekletst met mensen uit Oosterbeek die beiden te maken hebben met de medido. Leuk om te horen wat ze ervan vinden. Verder een taxi geregeld voor het vervoer van onze bagage naar de top van de Aubisque. De klim naar de Aubisque is relatief gelijkmatig, en daardoor goed te doen. Jammer is dat we vrijwel geen uitzicht hebben vanwege de wolken. Pas op het laatste deel van de klim is de zon sterk genoeg om door te breken en hebben we uitzicht op die machtige bergen en de betoverende dalen. Op de Aubisque moeten we nog wel op zoek naar onze tassen want de taxichauffeur heeft ze uit veiligheid ergens anders neergezet dan afgesproken. Dus kunnen we ze niet vinden. Toch een lichte paniek, maar het is allemaal voor elkaar gekomen en de rest van de tocht hebben we met bepakking verder afgemaakt. Na een dergelijke klim is de afdaling een echt cadeau voor de geleverde prestatie. We stappen regelmatig af om mooie plaatjes te maken, hoewel we dat bij de klim ook wel gedaan hebben. Wat ook opvalt is de onderhoudsstaat van de woningen. In het gebied waar we nu zitten zijn de woningen met hun leien daken weer mooi opgeknapt of worden opgeknapt. We zitten dichtbij Lourdes, misschien helpt dat. De hand van Maria? De camping in P is prima en met een heerlijk lokaal biertje en wat pinda’s vieren we vanwege de regen in de tent de prestatie van vandaag. Een taxi regelen wordt nog wel een opgave want het bedrijf dat ik net belde is morgen complet, vol. Samen een heerlijke omelet gemaakt met couscous.