De muur

Frankrijk, Vernajoul, 44 km en 745 op

Slaapmatje blijft lekken, dus er moet een nieuwe komen. Vanaf de camping gaat het vrijwel meteen omhoog naar de eerste col. Die kunnen we met redelijk veel gemak aan. Maar dan staan we aan de voet van de muur van Péguère. Zie de foto met de te respecteren informatie. De eerste auto om onze zakken mee te nemen stopt maar gaat slechts halverwege. Dus dat laten we zitten met de gedachte dat er wel een betere komt. Inmiddels staan we te wachten tot we een ons gaan wegen. Als we de koe bij de horens vatten, dan wegen we bovenaan ook een ons. We kiezen voor de tweede optie en duwen onze fietsen de eerste 18%-helling naar boven. Vanaf daar fietsen we de rest met hellingen van 10 tot 12% verder omhoog. Met bepakking! We zijn apetrots dat dit lukt. De muur van de Péguèere beklommen. Na een hele lange afdaling komen we in Foix. Wat een verschil met de armoe die we de laatste dagen in de Pyreneeën hebben gezien. Bij Decathlon een matje gescoord dus dat wordt op tijd naar bed, ha ha.