Alternatief Deutsche Bahn

Frankrijk, Saverne

Ik schreef al over onze perikelen met de Deutsche Bahn. Die hebben voor ons afgedaan. Waarschijnlijk voor goed. We hebben een goed alternatief gevonden. We hebben de app van de Flixbus gedownload en in een poep en een scheet een thuisreis geboekt. Na de nacht doorbrengen in het nieuwe hotel Origami staan we op tijd op Place d' Etoile en daar verschijnt de bus. Onze fietsen worden achter op de fietsendrager gezet, de tassen in het kofferruim gemikt en hatseflats, zitten en rijden. In Karlsruhe stappen we over en weer dezelfde hulp van de chauffeur. Natuurlijk is het een lange zit maar je hebt ongeveer dezelfde ruimte als in een vliegtuig. Ondanks de vele files op de Duitse autobanen, die eeuwig groot onderhoud krijgen, hebben we in Hengelo uiteindelijk een vertraging van een half uur. Nog 40 kilometer fietsen en het leven van alledag gaat verder.

We hadden niet verwacht dat we deze reis helemaal zouden afronden, hadden zo onze twijfels vooraf. Maar is toch gelukt en we hebben er volop van genoten. Wat een fantastische tocht!

Ps. Thuis worden we verrast met een prachtig 'wielershirt van Floor en Robert.