Valse cols

Frankrijk, Roccamadour,79 km en 699 op

Lekker geslapen en daarna op pad. De tocht loopt lekker maar daarna moeten we nog wel een klein probleem oplossen. Ik ben namelijk een ringetje van de brander kwijt. Dat tergt me. Onderweg is een Bricolage. Daar zouden ze zo’n ringetje moeten hebben. Helaas. Het heeft ons al met al wel een uur vertraging opgeleverd. Ik kan slecht tegen zulke mankementen. Grrrr.
Souceyrac en Loubressac zijn mooie plaatsen. Vooral de laatste boven op een berg met een kleine vesting. Vandaag zit het venijn in de staart. De weg naar R is er een met venijnige klimmen en korte afdalingen. Misschien wel 10 mini cols achter elkaar. Bovendien maak ik de fout om bij een afslag niet te wachten. Terwijl ik een eind verderop stil sta, belt Ans waar ik uit hang. Zij heeft de afslag gemist. Dus ook dat er nog bij. Natuurlijk probeer ik mij fout, volgens afspraak moet ik op een splitsing te wachten, nog wel af te schuiven. Ans heeft toch ook een kaart op de telefoon! Maar ja, afspraak is afspraak. Het lijkt een soort gifbeker die we samen leeg moeten drinken. Dat hebben we uiteindelijk ook gedaan op een terras met ieder een halve liter. Gelukkig is het weer prima en kunnen we onze was doen en die hangt nu lekker in de zon met een beetje wind. De maaltijd is ook van culinair niveau, dus uiteindelijk is alles goed gekomen en kijken we terug op een mooie fietsdag. 15 jaar geleden waren we hier ook met Floor, Robert en Lieke in haar eigen buikbadje.