Brabant

Nederland, Ulvenhout

Vannacht geslapen in en pod, naar Japans concept, in het stadsklooster van Dordrecht. Een soort bedstee. Beetje apart maar het bleek een prima oplossing. Ook kunnen we een driegangenmenu eten, samen met 3 alleen staande Dordrechters die zo wat steun hebben aan elkaar. Samen eten met veel extra’s zullen we maar zeggen. En vanmorgen waren we getuige van een stroom mensen naar de kerk. De 60er jaren uit onze herinneringen worden weer springlevend. Ook de broers De Wit op de foto gezet. Volgens de toelichting zijn ze destijds ten onrechte geradbraakt. Onder invloed van de oranjes, maar dat staat er niet bij. Uiteindelijk de tocht opgepakt naar de Moerdijkbrug om het hollandsdiep over te steken, regelrecht de Brabantse klei in. Het weer zit helemaal mee, zonnig en weinig wind. En dan is het er wel aangenaam. We fietsen terheijden in. De geboorteplaats van vader Van Nuenen. Het is maar goed dat ze er destijds voor kozen om naar Twente te emigreren. Breda is voor ons een verrassing. Park Valkenberg met gezonde, mooie hoge bomen. Kennelijk goeie grond hier. Ook het begijnhof met een” goed onderhouden kruidentuin is letterlijk een plaatje waard. Vanuit Breda fiets je vanzelf Ginneken in. Daar, op het driehoekige Ginnekenplein, kunnen we de goudblonde jongens niet weerstaan. Brabantse gezelligheid meegepikt. En via het dal van de Mark zitten we nu in Ulvenhout in een luie stoel met uitzicht op de familie ooievaar die volgens de fietsvrienden baas twee jongen hebben. Geweldig huis!

Wat heerlijk die vrijheid te lezen van jullie. Lekker genieten💋