Recupereren

Frankrijk, Lodève, 55 km 567 op

Het is zondag en we besluiten om in Lodève een kamer te huren. Daarmee treffen we het want we kunnen hier ook meteen onze was doen en voor de tweede keer mijn hoofd kaal scheren. Dat kan ik grotendeels zelf, maar aan de achterkant en voor de finishing touch doet Ans de rest. Onze tocht bestaat uit een paar geleidelijke klimmen tot de Col d’Engayresque. Waarschijnlijk vinden ze het hier zelf ook een moeilijke naam en hebben ze er geen bord voor gemaakt. Arme col. Na de col, richting Lodève wacht ons een grote verrassing. We fietsen door een oud vulkanisch landschap met heel veel bloemen en vooral heel veel vlinders. Die zagen we sowieso al veel, vooral langs de bermen die niet zijn gemaaid en waar nog volop bloemen staan. Met wat geluk hebben we een paar vlinders kunnen fotograferen. Op zondagen kiezen we ervoor om ‘s middags warm te eten en ‘s avonds brood. Het blijkt dat ze in veel restaurants op zondagavond het werken zat zijn. De enige optie is pizza, maar dat is onze laatste uitvlucht om een maaltijd te krijgen, als de winkels dicht zijn en andere opties ontbreken. Verder vanmiddag rustig aan en opladen voor morgen, zowel de powerbanks, de telefoons als wij zelf. Trouwens ook geleerd hoe je koffie bestelt in Frankrijk.