Wat een verschil

Frankrijk, Cusy, 78 km en 441 op

Ontbijt in de kroeg omdat ze in het hotel waar we slapen het brood niet op tijd op tafel kunnen zetten. Dus we doen het op z’n Frans, broodjes halen, grote kop koffie bestellen en lekker opeten. Over een aangenaam fietspad, een voie verte oftewel een omgetoverde spoorbaan, rijden we naar het Lac d’Annecy. Een super toeristische omgeving met veel campings en heel veel mensen die al vroeg op pad zijn om hard te lopen, of op de racefiets het spoortraject te bedwingen. Een omgeving waar we overigens met moeite een plekje aan het meer vinden om er even van te genieten. Vanaf het meer fietsen we een helling op van 13%. Pfffff. Daarna volgt een stuk vriendelijkere helling naar de col die we vandaag moeten doen. Nummer 90 of zo. We houden het bescheiden sinds de inspanning van gisteren. Na een lange afdaling en een klimmetje komen we in Cusy, dat ook nog een camping heeft. Met wel 1 ster. Wat ons betreft een prima plek wel voor 1 nacht. Maar wat een verschil met het toerisme en de drukte rond om het Meer van Annecy. In Cusy, daar waar je geen toerist tegen komt en waar het gewone Franse leven zijn gang gaat. En we hebben de Alpen duidelijk achter ons.