Eindelijk kamperen

Frankrijk, Meursault,103 km en 866 op

Geslapen in It sur Tille. Helaas is de camping opgegeven, jammer. Na een pastamaaltijd die lekker smaakte hebben we ons teruggetrokken op de kamer. Er was nog een tenniswedstrijd van Roland Garros te zien. Het valt op dat ze hier in Frankrijk avond aan avond een reportage uitzenden over de Engelse koningin. En dan wel heel uitgebreid. Jammer voor die Fransen dat ze hun eigen koningen de kop af hebben gehakt. En nu moeten shoppen in het buitenland voor de romantiek van koningshuizen. Want zeg nou zelf, van de Franse presidenten wordt je ook niet warm. De ene steelt voor de verkiezingen, de andere rommelt met vrouwen en de volgende loopt een jaar met een enkelband. Onze tocht was wederom super mooi. Het landschap is hier veel kleinschaliger en hier in de directe omgeving liggen de uitgebreide wijngaarden van de Cote d’Or. Ans vraagt of ze hier ook cols hebben. Volgens mij komen er nog genoeg. Hoe dichter bij de grote stad, in dit geval Dijon en Beaune, hoe mooier de dorpen zijn opgeknapt. Het weer is redelijk en we hebben een klein buitje gehad. Van anderen horen we over fikse plensbuien. We zijn doorgereden naar Meursault omdat we aan de camping daar goeie herinneringen hebben. Onder andere onze eerste kampeervakantie. Helaas is de camping inmiddels erg veranderd in staat vol met hutjes. De naam is ook veranderd een heel ‘toepasselijk’ Huttopia. Bij Ans een teek verwijderd.