Feeëriek

Frankrijk, Fremifontaine, 81 km 319 op

Vandaag training on the job. Het is hartstikke koud en we doen onze handschoenen aan. De route naar de Col de Donon gaat over de Col de Prayé en de grap is dat je dus afdaalt naar de meest bekende. Overigens vinden we de route naar de Col de Prayé mooier en dan vooral de afdaling langs een prachtige bergbeek met kleine weilanden en bomen. Een echt feeërieke omgeving. In Senones treffen we een markt met heerlijke kippenbouten. Op advies van een meneer kopen we ook Paté Lorraine, een lokale specialiteit. Gekruid varkensvlees in bladerdeeg. Helaas voor het streekproduct vinden we onze eigen zosijzen (ha ha leve de spraakherkenning) lekkerder. Zeker als ze van Bakker Ten Broeke komen. In deze omgeving zijn geen campings. Daarom zoeken we via boeking een adres. Pal aan de route ligt in Fremifontaine een Chambre d’Hotes met heel aardige mensen. Zo aardig dat ze een maaltijd voor ons maken en 'gezellig' bijven zitten om te vernemen of alles naar wens is. Ze hebben de oude schuur net opgeknapt en weten geloof ik nog niet zo goed hoe je met gasten omgaat. We maken er geen punt van. Ans meldt dat we 913 m hebben geklommen prima training voor de rest.