Lange dag

Frankrijk, Feurs, 65 km en 1117 op

De dag begint al om 1:30 uur als ik merk dat mijn matras leeg is, ik lig op de grond. Na een paar keer opblazen is de conclusie dat het een harde nacht wordt. Gelukkig geeft Ans me nog een stuk van de slaapzak extra zodat het niet zo koud zal optrekken. Ook het weer zit niet mee. Het onweert en regent vrijwel de hele nacht. Maar het tentje houdt ons en onze spullen mooi droog. Om 6:30 uur zijn we opgestaan omdat niet langer kunnen liggen. We pakken alles zo goed en zo kwaad als het gaat in en stoppen uiteindelijk ook de zeiknatte tent in de tas. Bij het toiletgebouw hebben we thee gemaakt, ontbeten en samen met Marjo, een vrouw uit Kampen die alleen fietst, de matras geplakt. Zij wist precies hoe dat moet. Pas rond 9 zitten we op de fiets voor een tocht met veel klimmen. Onderweg kun je precies zien waar de hagelbui zijn werk had gedaan. Bij dennenbomen bijvoorbeeld liggen alle dennenappels en een deel van de naalden onder de bomen, soms een laag van 10 cm dik. Voor de kikkers is het kennelijk groot feest. Overal waar voldoende water staat zingen en kwaken ze het hoogste lied. Het fietsen gaat goed met uitzondering van stukje helling van 26%. Dat was zwaar duwen. Met ruim 50 km per uur op de teller dalen we af. We staan samen met Marjo op de camping en eten vanavond samen gezellig in een hamburgertent.