Hop on, hop off fiets

Frankrijk, Parijs

Gelukkig, de fietsen staan er nog. Daar waren we allebei erg bezorgd over. Een mega grote garage met 2 fietsen. Dan vallen ze extra op. We ontbijten bij een soort bakker Ten Broeke, maar dan Frans. Voor 8 uur zijn we op de fiets naar de Sacre Coeur waar nonnen een litanie zingen. Dat is trouwens een stevige klim. Daarna naar de Arc de Triomphe en onderweg koffie gedronken in een prachtig cafeetje. Bij de Arc een filmpje gemaakt en bijna in de kraag gevat door een motoragent. Japanners blokkeren de hele straat voor fotoshoots. Met luide sirene worden ze weggestuurd. Dan naar de Eiffeltoren. Imposant, allemaal in elkaar gezet met klinknagels. Dan de Dome des Invalides waar Napoleon is begraven. Jardin Luxembourg slaan we ook niet over. Wat een massa mensen genieten van dat park. De Notre Dame staat nog deels in de steigers. Natuurlijk pakken we onderweg regelmatig drinken en eten want dit is stevig doorwerken. Na Place de la Bastille pakken we eerst een maaltijd en zijn nog net op tijd bij Pere Laschaise. Daar worden we van de begraafplaats gestuurd vanwege weersalarm Het dreigt te gaan onweren en dat wordt net iets te luguber tussen al die graven. Ryders on the Storm. Ondeugende jongen, die Jim. Tot nog de toren van St.-Jacob. We hebben iets gezien van deze geweldige stad. En het fietsen? Dat gaat echt geweldig.

Heerlijk wat genieten jullie. In ieder geval zo ziet het eruit. Filmen en fietsen wat een acrobatiek. Geniet lekker van elkaar, de stad en de natuur💋

Wies 2024-05-12 21:49:24

Mooi zeg om Parijs per fiets te verkennen. Beter dan met die stinkende metro, hoewel dat stiekem ook heel leuk is. Want alles is zo echt parijzig in Parijs…😉 het ziet er allemaal heel blij en goed uit! Fijne tocht vandaag, liefs uit Kampen 🥳😘

Ineke Adriaansz 2024-05-13 08:37:31

Wat wil je nog meer, een stralende Jos voor de Eiffeltoren en twee eenzame fietsen in een parkeergarage. Wat maken jullie toch veel mee op zo’n fietstochtje……en nu verder genieten van douce France en le temps très magnifique!

Peter 2024-05-13 09:11:23

😍😍😍😍 Paris! Die klim naar de sacré cœur had ik met Noor achterop (ze was toen 5) ook gefietst. Met Maurits toch maar de metro gepakt 😅