Verveling

Frankrijk, Bédoin, 73 km en 296 op

Vanmorgen zijn we naar Bedoin gefietst. Onderdeel daarvan is nog een of andere côte, maakt niet uit welke, maar het is wel een prachtige fietstocht door de wijnvelden met uitzicht op het landschap. Na een kilometer of 20 fietsen en na de koffie staan we al bij de camping. De gemeentecamping ligt tegen een helling waar de zon de hele dag zijn best op doet. De dennen moeten ervan huilen en hun harstranen druppen op de tent. Die hebben we inmiddels verplaatst. We lunchen op een terras en vullen de middag verder met lezen en puzzelen. Verder kijk ik naar mieren van wel een centimeter lang. Die zoeken en zoeken en zoeken, maar het is niet duidelijk naar wat. Hier valt niks te eten. Ja misschien de dennentranen, maar die liggen nou net weer op onze tent. Dat is dus even wat anders dan fietsen en onderweg zijn, wat we het liefst doen. Verder hikken we een beetje tegen morgen aan, namelijk de zwaarste berg van de hele tocht bepeddelen. Is geen goed Nederlands maar geeft wel ons tempo denk ik aan. We kunnen hem zien vanaf de camping.