100ste

Frankrijk, Ranspach, 66km en 1085 op

Vandaag de 100ste col, in dit geval de Ballon d’Alsace. We moeten nog een eindje fietsen voordat de echte klim begint en daarna gaat het met een geleidelijke stijging van ongeveer 6% of iets meer omhoog. Eigenlijk kost ons dat niet veel moeite. Na de afdaling volgen nog enkele côtes en die zijn van een andere kaliber! Opnieuw steile klimmen waar we behoorlijk ons best voor moeten doen. 1 zelfs van een soort buitencategorie waar je met de tong op het stuur bovenkomt. En passant komen we ook nog langs de bron van de Moesel die op dit moment weinig bron is. Er komt geen drup water uit de berg. Al met al een mooie fietsdag, vooral voor de middag omdat toen het weer nog een beetje te hachelen was. Na de middag werd het voor ons onfietsbaar. Aangekomen op camping kunnen gelukkig we met wat goede wil en wat schuiven een plekje bemachtigen. Want ook hier is alles bezet. We hebben geen zin in koken en eten kalfskop. Dat hebben we nog nooit eerder gehad en het blijkt een typisch Elsasser gerecht, goed voor de stevige arbeid in de bossen, op de velden, of op de fiets. Wij zijn er klaar voor morgen om de Grand Ballon en de Petit Ballon op te blazen.

Hartstikke gefeliciteerd met de 100ste!!

Thijs 2022-08-06 17:23:49

🎉🎉🎉 gefeliciteerd met jullie fantastische tocht!!!!

Marieke 2022-08-06 17:27:12

Zo Jos en Ans dat wielershirt van Jos zijn jullie dubbel en dwars waard, echt top! Ben wel nieuwsgierig naar jullie gemoedstoestand nu het einde van jullie avontuur in zicht is. Geniet lekker van de prachtige Elzasser wijnen, die zijn zeer de moeite waard.

Harry 2022-08-06 17:57:14

Fantastisch de 100 col bereikt👏👏

Anke Heinen 2022-08-06 20:52:17

Top toppers!!

Ineke Adriaansz 2022-08-06 21:06:44

Whowwww gefeliciteerd!!! Wat een geweldige prestatie.

Wies 2022-08-06 21:53:33

alsnog gefeliciteerd. Wat een prestatie, respect! mooie foto's ook van jullie avontuur. Mooi om te lezen