Dag 9 - 30 april - Zoersel - Schilde

België, Zoersel

Deze dag vertrekken we vanuit Wilhalla. Aan het ontbijt oefen ik eerst nog mijn presentatie voor in de avond op huisgenote Tin. We kruien naar de biologisch winkel Dobbelhoeve in Schilde, waar we een koffie pauze hebben.

Pech in de middag
De pech wordt ingeleid als ik voor de grap de kruiwagen in een vrachtauto rij, om daarmee in een keer naar Parijs te rijden; zie: https://youtu.be/N-PX-36ecGw Achteraf gezien was de vrachtauto wellicht een goed idee geweest. Nog geen uur later viel de volgauto uit en even later gingen we de 'plan-b auto' ophalen met de fiets en vervolgens bleek de fietsband ook nog lek. Hubert heeft het allemaal weer opgelost.

Hubert vertel ook over https://dorp24.be/ in Schilde. ‘Dorp24’ wil een alternatief bieden aan de inwoners van Schilde – ‘s-Gravenwezel om op een positieve manier te werken aan een warme en levendige gemeente met aangename buurten waar iedereen recht heeft op een kwaliteitsvol én betaalbaar woningaanbod in een dorp op mensenmaat.

Vanmiddag even vrijaf en checken we in bij herberg Bed Muzet, waar we drie dagen blijven. Het is een 'Speels cultuurhostel' zoals ze zelf zeggen. "Heb je een hart voor kunst & cultuur? Bed Muzet is het eerste cultuurhostel in België. Gesitueerd in een groene oase rond de Podium Academie Lier pal in de historische binnenstad." zoals vermeld op hun website. Een aanrader en niet al te duur.

In de avond geef ik nog een lezing bij Eva Traey, die een stuk bos vrij wil kopen. Eva Traey is kunstenaar en natuur is dé bron van inspiratie.
Zij ontwikkelt zowel mobiles als ‘immobiles‘ waarvoor ze hoofdzakelijk natuurlijk materiaal gebruikt. Het spel van licht en schaduw geeft haar werken een verrassende extra dimensie.