29 augustus Bezoek Aarde museum

Duitsland, Berlijn

Vandaag was het hoofdmenu het bezoek aan Li Koelan van het Aarde Museum. Ik heb een kort filmpje van haar opgenomen, waarin ze vertelt over het Aarde Museum; zie: https://youtu.be/PbnVDCyqZRY
In het gesprek dat we vooraf hadden waren verschillende kippenvel momenten. Het was duidelijk dat we elkaar hebben moeten ontmoeten en het is dan ook de start van verdere samenwerking voor de Aarde.
We hebben gesproken over het ons verdiepen in de Aarde en het luisteren naar de Aarde. Li heeft hiervoor een workshop, die zijn wortels heeft in het werk van Joseph Beuys, genaamd Earth Forum. Zie; https://likoelan.com/soulwork/earth-forum/ In die workshop zit de mooie gedachte dat je creatieve rechter hersenhelft het vrije deel van je hersenen zijn. Die kun je niet manipuleren en bevat een grote potentie, die maar nauwelijks gebruikt wordt. Die workshop brengt je naar die vrije ruimte om hem nooit meer kwijt te raken. We gaan die workshop vast een keer in het Veerhuis organiseren.

Zoals in het filmpje is aangegeven heeft Kennedy voor ons beiden een gelijke betekenis. Daarin de belangrijkste uitspraak van Kennedy "Ich bin ein Berliner" om de overstijgende verbinding tussen Oost en West aan te duiden.
De val van de muur bracht de eenheid; het overstijgen van de dualiteit. Berlijn wordt ook wel de lichtstad genoemd. De Liefde komt aan het licht. Wie volgt.
Ook op de Krui-tocht hebben bij aan Kennedy aandacht besteed. Bij het Kennedy monument naast het EU-gebouw in Brussel hebben we een vredesceremonie met 40 kinderen gedaan op 5 mei 2022, geleid door Hilde Goris. Zie https://youtu.be/WmDWDHJ3ZxE

Ik heb haar een flesje Krui-aarde aangeboden en mocht die op de centrale tafel met aarde plaatsen - zie foto.
Het past ook helemaal in het hoofdthema van het Museum: De Aarde is ondeelbaar.

Veder uiteraard even de toerist uitgehangen en wat specifieke Berlijnse plekken bezocht. Een paar ervan zie je op de foto's.
En . . . . natuurlijk even over "Unter den Linden" gelopen.

Het linkje naar YouTube is niet geactiveerd, Henry. Fiks dat even, want ik ben benieuwd. 😉🙌 Verder wens ik je heel veel succes met wat je doet voor onze mooie Aarde! Bedankt daarvoor en keep up the good work! 🙏🏽

Fik Verbiest 2022-08-29 23:46:33

Leuk! de foto’s van weer een mooie ervaring,Henry in Berlijn en bij het erdemuseum

Myr 2022-08-30 07:00:52

Het Filmpje werkt weer

henry.kruier 2022-08-30 07:26:10

Mooi om zo alle lijntjes en verbindingen zichtbaar te maken!!

Doranne 2022-08-30 13:57:02

Großes Dankeschön nogmaals voor jouw komst naar Berlin en onze inspirerende gesprekken in 'mein' Erdemuseum. Om precies te zijn heb ik momenteel aarde uit 137 verschillende landen. Maar omdat uit een aantal landen aarde van verschillende lokaties aanwezig is, bestaat de totale verzameling nu uit 328 potjes aarde. Hoewel het uiteindelijk niet gaat om de preciese cijfers maar om de kwaliteit en de Energie die ontstaat als aarde uit zoveel verschillende landen in een ruimte samen woont, is het wellicht toch aardig om dit als aanvulling toe te voegen jouw boeiend reisverslag. Und die Reise für und mit Mutter Erde geht weiter....