Dag1 - 22 april Velddriel

Nederland, Velddriel

Vandaag een feestelijk vertrek vanuit het Veerhuis.

Mijn dag begon met een foto maken van mijn sleutelbos. Die heb ik achtergelaten in het Veerhuis.
De sleutel van mijn auto en van het Veerhuis. Een bijzonder gevoel; even mijn aandacht op de Krui-tocht.
Ik ga het ervaren hoe dat voelt de komende 45 dagen zonder huis en auto.

Bij het vertrek waren verrassend veel uitzwaaiers en uiteraard de meelopers voor de eerste dag. Heleen die meeliep kon niet mee in de eerste overvaart. Heleen voelde zich achter gelaten en ja zo voelt het voor de Aarde ook. Zo sprak zij als wijze les.

Aangekomen aan de overkant wachtte iemand, wonend op het Krui-tocht traject, ons op en schepte twee lepels aarde om mee te geven naar Parijs.
Mooi was de pauze met een verhaal van Li An Phoa. Zij is zet zich in voor drinkbare rivieren. Het voelt voor mij al broer en zus die samen voor de Aarde willen zorgen: zij de drinkbare rivier en ik de eetbare aarde.

De reis vervolgt zich via Rossum en Kerkdriel. Onderweg kwamen we door Rome. Oh jee. . . op weg naar Parijs en toen zaten we ineens in Rome. Het bleek een buurtschap van Rossum te zijn.

We eindigen in Velddriel bij het voedselbos van Margreet en Guido. En ja hoor . . . twee kruiwagen wachten ons al op.
Margreet en Guido bedankt voor de rondleiding, het eten en de slaapgelegenheid.
En daar verscheen ineens mijn auto als volgauto. Frans-Willem bedankt. Over enkele dagen wordt die vervangen door een busje.
Een mooie eerste dag sluiten we af.

Dit alles mooi samengevat in een tweetal filmpjes:

Lees een dagelijks kunstwerkje van Dichter voor de Aarde Jan Kleefstra op onze website: https://wheelbarrow-walk.com/dichter-van-de-aarde

De kop is eraf! Het klinkt en ziet eruit als een prachtig begin! 🍀

Noëlle 2022-04-22 23:13:02

Mooi, Henry, voelt zo goed! Tot gauw!

Zwervende Eik 2022-04-23 02:18:52

Prachtig Henry, Jeanne andere meelopers, voorlopers, achterblijvers en dwarsliggers. Het was een heerlijke eerste dag! De kop is er af. Nu relaxed op zoek naar de staart. Ergens in de buurt van Rome of Parijs schat ik. Bilbo in Lord of the rings: It is a dangerous thing ..... leaving your door behind.... But what an adventure it is being out on the road.... to Happiness! Dankbaar dat ik in jouw voetsporen mag lopen Henry!

Godert 2022-04-23 02:45:58

Wat een goede start! A man on a mission gedragen door velen.

Frans-Willem 2022-04-23 07:39:55

Gaaf, kruim van de aarde 🌞

André 🌱💚 Kwakernaak 2022-04-23 09:11:01

Henry, fijn om je te hebben gezien bij het vertrek van dit geweldige project. Ik houd je in de gaten. Het lopen mag je zelf doen. Veel plezier, veel inspiratie. Völle wille!

Dinand 2022-04-23 09:21:51

bon courage M Mentink bon courage M MENTINK

Louchez SERGE 2022-04-23 09:30:12

Het vertrek alleen al was een belevenis Henry. We gaan je volgen. Succes

Michiel 2022-04-23 09:36:18

Heel gaaf, ik wens jullie een inspirerende tocht!

Wilma 2022-04-23 12:27:00

Dank voor jou initiatief! Ik wens je een mooie voettocht en brand een kaars als licht wat jou vergezeld!

Annelies 2022-04-23 15:42:12

Held! 🤗

Gertjan 2022-04-23 20:30:54

Lieve Henry ik wens je een hele mooie tocht toe, veel mooie mensen en fijne gesprekken! Geniet! Cilia