Dag 0. Voorbereiding

Nederland, Varik

Vandaag ben ik vertrokken vanuit Varik naar Zundert, omdat daar morgenvroeg de Kruiwagen Mars naar Brussel start.
Meer hierover vind je op https://www.kruiwagenmars.be/
Ik kom aan bij René Jochems van Bodem en Gezondheid in Zundert, die al de catering voor ons heeft klaar staan.
Voordat we echter gaan eten zijn we even bij Abdij Maria Toevlucht op bezoek en worden ontvangen door Broeder Christiaan. Zij hebben een biologische boerderij en brouwen bier, waar we een tiental flesjes van meekrijgen. Een aantal kruiwagens staan al klaar. Ook die van Eveline Botter die hem in de trein had meegenomen met bijzondere reacties van treingangers tot gevolg.

Onder het toeziend oog van de 13 Grand Mothers, geschilderd door Christel de vrouw van René, ging ik naar bed.

Op naar morgen voor de eerste dag op weg naar Brussel.

Het kernteam dat de Kruiwagenmars Zundert – Brussel organiseerde bestond uit:
Peter Vanhoof, Organic Forest
Wim Moyaert, Boerenforum
An Jamart, Bioforum
Met medewerking van: Studio Puik (vormgeving) Hedzer Kooistra (video) en VDW Reclame (web).
Kruiwagenmars is initiatief van de Stichting Symphony of Soils geïnspireerd op Krui-tocht naar Parijs in 2022.

Van harte Henry, weer een goede Kruitocht gewenst, want de Aarde heeft van alle kanten positieve steun nodig!

Jan Juffermans 2023-05-23 23:22:06

Op naar Brussel! Met veel goede en inspirerende ontmoetingen onderweg, Henry!

Zwervende Eik 2023-05-23 23:28:35

Beste Henri, blijf jullie volgen. Kan helaas niet meelopen. Maar in mijn hoofd lukt dat heel goed. Blijf de aarde een beetje omwoelen dat er wat goeds uit mag komen.

Norbert Simons 2023-05-23 23:38:25

Dank voor je verslag van de 1e dag van de nieuwe Kruitocht. Jouw/ons geluid voor een levende bodem en de hele Aarde op de Werelderfgoedlijst zal verfrissend en hoopgevend zijn in Brussel en onderweg, na al die tegenwerpingen op het natuurplan uit Nederland.

Alide 2023-05-24 00:46:42

Beste Henry, Veerhuisteam en mee kruiers, Heel veel succes met deze bijzondere tocht naar Brussel. Ik kan helaas niet meelopen maar in gedachten bij jullie! You go, toppers!

Jane Rutgers 2023-05-24 07:46:16

Henry zet 'm op! Blijf inspireren en nieuwe ervaringen opdoen, delen is het nieuwe helen!

Kasper 2023-05-24 09:07:02

Lieve Henry en reisgenoten, Heb een hele mooie reis samen, voor onze mooie broze aarde! Liefs André en Edith

Edith 2023-05-24 09:38:56

Veel goeds toegewenst Henry en alle andere Kruiers en Ondersteuners. Aan het weer zal het niet liggen. Fijne dag!

Josien en Rinke 2023-05-24 10:22:35

Succes allemaal! Lieve groeten

Clemens en Lidy 2023-05-24 15:35:27

Alle goeds voor deze kruitocht naar Brussel. Dat een heleboel mensen geraakt, geïnspireerd, gemotiveerd en gemobiliseerd raken. Femke en Felix uit Parijs