Dag 15 - 6 mei Linkebeek (Beersel)

België, Linkebeek

Vandaag een easy dag, morgen een rustdag.

Biologische tuinbouw aan de poorten van Brussel.
Eldoradis is twee tuinbouwvrienden die overlopen van energie en een tuinbouwproject met als missie de voedselproductie lokaal te doen, het respecteren van de biodiversiteit en het vergroten van het publieke bewustzijn van duurzaam voedsel.
Bijzondere aandacht wordt besteed aan de bodem met als missie het verhogen van de kwaliteit, de fauna en het produceren van gezonde groenten op een levende bodem!
Het terrein is nog te klein voor een volwaardig inkomen. Ze wil een terrein bijkopen. We hebben voor hen een Krui-tocht promo filmpje gemaakt voor hun crowdfund actie.
Ook hier werden we weer opgewacht door een journalist.

Hierbij nog een kort verslag van ons bezoek Widar op de Wortel Kolonie in Hoogstraten. Morgen (8 mei) vieren zij de vermelding op de Werelderfgoedlijst feestelijk.
Ik heb aarde van hun boerderij mee naar Parijs genomen. https://youtu.be/XsTyvkoeLfg

Respect Henry, voor wat je aan het doen bent en op je pad allemaal teweeg brengt. En dat alles met een onvermoeibaar optimisme!!!👍