eerste etappe

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Om klokslag 7.15 stond de shuttle bus voor het hotel. We werden keurig netjes naar het vliegveld gebracht. We waren goed op tijd om ons in te checken. Nog even vragen of we een plek konden krijgen met veel beenruimte, maar helaas was alles al bezet. Maar een vriendelijke mevrouw zou kijken of ze iets voor ons zou kunnen omwisselen. Frans zou dan niet naast me zitten maar achter me. Dat was niet het grootste probleem. Maar daarvoor moesten andere mensen wel ook willen ruilen. Dat was niet het geval. Maar na even puzzelen van de vriendelijke dame kon ik een goede plek krijgen maar Frans zat 5 rijen achter me. Dat hebben we dan maar voor lief genomen. Naast me komt een gezin te zitten met een kindje van ongeveer 2 jaar. Geen enkel probleem mee gehad. Dus we maakte ons op voor een vlucht van ruim 10 uur. Wat is het vreemd om over verschillende tijdsgrenzen te reizen. Het was niet de gemakkelijkste vlucht. Veel kinderen aan boord die toch ook veel geluid maken. Maar vreemd genoeg was dat niet het grootste probleem. Ik zat helemaal voorin dicht bij de toiletten. Dit bleek een ontmoetingsplaats te zijn voor een aantal Russische reizigers. Die maakte veel meer geluid dan alle kinderen bij elkaar. Bovendien was het ook overdag. Er waren maar weinig mensen die sliepen. Ook ik heb dus niet geslapen. Dus we kwamen erg moe in Singapore aan. We werden weer perfect ontvangen door iemand die ons naar de uitgang zou begeleiden. We zagen niemand met een bordje staan met onze naam, dus maar naar de balie toe. Ze maken ons als doorgewinterde reizigers helemaal niets meer :). Tot onze verbazing stond daar dezelfde taxichauffeur te wachten die ons ruim 6 weken geleden ook van het vliegveld naar het hotel gebracht heeft.