de eerste zonnestralen

Nieuw-Zeeland, whangarei

Hoera, we hebben vandaag voor het eerst wat zon gezien. Tijdens onze rit hebben we kunnen zien hoeveel regen er is gevallen. Hele stukken land staan onder water. kleine riviertjes zijn kolkende massa water geworden. Er is dus in korte tijd heel veel water gevallen. De plannen voor vandaag waren om naar het Waipoura forrest te gaan. De navigatie ingesteld en op pad gegaan. Al snel werden we van van de hoofdweg gestuurd. Maar ja het navigatiesysteem heeft altijd gelijk. Ik vond het al vreemd dat we zo lang op die weg (nou ja het was meer een zandpad) moesten rijden het bezoekerscentrum zou maar een kilometer van de hoofdweg liggen. Maar zoals gezegd het navigatiesysteem heeft toch gelijk? De weg ging over in een bospad en het navigatiesysteem gaf aan dat we onze bestemming hadden bereikt. Wel erg vreemd. Er was in de verre omgeving niets te zien. Wat doen we dan, omdraaien met een bakbeest van een camper of maar gewoon doorrijden. Ik gaf aan maar een nieuw plaatsje in te voeren en dan maar kijken waar we uit komen. En ja hoor we kwamen bij het bezoekerscentrum waar we naar toe wilde. Daar zouden immers oude bomen staan. We vertelde aan een vriendelijk Maori dame hoe we gereden waren. Die keek ons verschrikt aan. Het was een weg om bomen te vervoeren. We hadden geluk dat het zaterdag was en dat we geen tegemoet komend verkeer hebben gezien. Dan had Frans helemaal achteruit moeten rijden met het bakbeest. Het leek een beetje op het het verhaal van de waterval in Oostenrijk die maar een klein eindje lopen was. Ook die hebben we nooit gevonden. Maar wel een pad waar ervaren bergbeklimmers gebruik van maakte. Maar eindelijk hadden we de grote bomen gevonden. Het was best bijzonder. We liepen in een regenwoud en de boom was inderdaad enorm. We hadden er graag nog een paar meer gezien, maar die hebben we niet meer gevonden. Die bekijken we wel op de plaatjes:).
Vandaag wederom onze plannen bijgesteld. We besluiten om niet naar
Coromendel te gaan. We vertrekken morgen vroeg om eerst een waterval hier in de buurt te bekijken en daarna een tocht van ruim 200 kilometer. Maar dan zijn we Auckland wel gepasseerd. Het is geen pretje om daar te rijden. Daarna gaan we op zoek naar de filmset van lord off the rings. En blijven dan een paar dagen op een camping staan bij Rotorua. Hier gaan we dan ook een Maori dorp en geisers bezoeken. Dus we gaan nu meer dingen bekijken.
Dan een ander verhaal. Krekels. Ik heb echt mijn oordoppen nodig, zoveel herrie maken die beesten.
Dadelijk weer slapen en morgen weer vroeg eruit. Hopelijk met meer mooi weer.

dat is nog eens een avontuur je moet alles een keer mee maken veel plezier en tot morgen

tent 2017-03-11 12:39:11

Ha luitjes vandaag jullie reisverslag ontdekt en de verslagen gelezen .Wat een spannend gedoe om iedere keer op de juiste plaats te komen,nu weet ik de route en ja rotorua en het maoridorp is heel mooi {met de rituele dansen } .Zijn jullie ook al bij de geisers geweest ,stinkt behoorlijk maar wel indrukwekkend.Ook in de buurt een Polonaisch warmte baden, ga nu stoppen en wacht op het volgende verslag.

Jacqueline Renting 2017-03-11 14:54:09

Ohhhh wat een avontuur en spannend allemaal. Achteraf kun je er om lachen ! Ben erg benieuwd naar de foto's. Fijne vakantie nog.

Marika 2017-03-11 17:08:19

Het avontuur is nog maar net begonnen en wat jullie nu al allemaal meemaken, maar uiteindelijk komen jullie wel op de plaats van bestemming. Leuk om te lezen en jullie te volgen. Tot de volgende keer. Ans