aardbeving

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Vandaag hebben we Christchurch onveilig gemaakt. We zijn met de rolstoel richting centrum gereden. We hadden wat foldertjes gevonden over activiteiten die we konden doen. We kozen voor een rondrit met een oude tram. Na even zoeken hadden we het startpunt gevonden. Het was een hop on hop off systeem. Eerst maar een keer helemaal rond gereden. Op die manier konden we nog wat van de stad zien. We besloten bij een museum te bezoeken over de aardbeving van 2001 in Christchurch. Erg interessant. Bijna de hele binnenstad was vernietigd. Dat was nu ook nog wel te zien. Veel gebouwen waren nog beschadigd en er werd veel opgebouwd. De aardbeving was minder sterk dan die van Kaikoura, maar was meer aan de oppervlakte waardoor de schade enorm was en er 185 doden vielen. Daarna de nostalgische tram weer terug genomen. En wat is de wereld toch klein. Kijk ik de tram rond zie ik een foto van Maxima en Willem Alexander hangen. Ook die hebben een ritje met de tram gemaakt. Daarna weer terug naar het hotel wat eten en naar bed.

Een van de laatste ondernemingen in jullie vakantie. Een tijd van komen en tijd van gaan. Ik heb in ieder geval genoten van jullie verhalen. Dank je wel. Hoor de vehalen nog wel eens. Goeie reis terug naar Someren.