mount taraneki

Nieuw-Zeeland, Taranaki

Eindelijk. Na enkele dagen plannen hebben we nu New Plymouth bereikt. Maar het rijden op zich is ook een belevenis op zich. Het landschap is hier zo enorm mooi. We genieten elke dag weer, ook al zitten we in de auto. We hebben nu al een week schitterend weer. Korte broek, t shirt en zonnebrand crème. Het is hier echt nodig. De witte kleur is er nu wel een beetje af.
We zijn nu ook in de buurt van mount taraneki. Dit moet een heel mooie berg zijn met sneeuw op de toppen. Het is overal een stralend blauwe lucht maar de mount ligt in de wolken. Misschien dat we er morgen nog wat van kunnen zien.
Morgen gaan we Carla en Roel ontmoeten. We hebben hier ook weer zin in. We rijden dan naar Whanganui. Daar schijnt nog een neef van Frans te wonen. Carla heeft geregeld dat we daar op de koffie gaan. Van daaruit rijden we naar Hastings. Dat is de woonplaats van Carla en Roel. Dan hebben we even vakantie. We blijven daar dan een paar dagen voordat we verder reizen naar het zuider eiland. Van verhalen horen we dat het daar nog mooier moet zijn dan het noorder eiland. Maar ook erg koud. Vooral de nachten. Dus maar goed dat ik een warme pyjama heb meegenomen. En ach we hebben 3 dekbedden dus dat overleven we ook wel. En we kunnen in Hastings nog wel wat warme truien kopen. Carla weet daar de winkeltjes wel te vinden.
En waar ik thuis niet aan toe kom, daar heb ik hier de tijd voor. Lezen. Wat is een e reader een geweldig ding. Het eerste boek is al uit. We hebben in de camper wel een tv, maar die hebben we helemaal nog niet gebruikt. Zelfs de radio is niet aan geweest. Het enige wat we gebruiken is het internet. Ook om het nieuws in de wereld te kunnen volgen. Het leuke is dat wij de verkiezingen in Amerika op de voet volgde, zo komen we er hier achter dat de wereld ook onze verkiezingen volgt. Veel mensen weten dat er verkiezingen waren en kennen de naam van Geert Wilders vaak. Hij maakt op een aantal mensen toch een indruk.

tot de volgende keer.

Ingrid en Frans, Een fijne vakantie met je familie in Nieuw Zeeland. Geniet van de mooie natuur daar. En alvast voor morgen Hartelijk Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Groetjes Ans.