Daar komen de japanner

Nieuw-Zeeland, Blue Lake Top 10 Holiday Park

Vandaag stond hobbiton op het programma. We hadden al via de camping geboekt en gingen gewoon met de camper naar de locatie. Aangezien the lord of the rings een van de favoriete films is van Frans mocht dit niet ontbreken nu we in Nieuw Zeeland zijn. We waren ruim op tijd aanwezig en konden met een vroegere groep op weg. De helft van de bus waren Japanners. Die zijn nog erger dan de Amerikanen. Bij alles werden er foto's gemaakt. Natuurlijk poseren en het duurde een tijd voordat ze verder trokken. De gids moest ze regelmatig erbij roepen en steeds weer aangeven dat ze op het pad moesten blijven. Ze vertelde ons dat ze bang was dat de hele filmset vernield zou worden. Wat een groep zeg. Maar wat is hobbiton leuk. Alles wat je in de film ziet zie je nu in het echt. We hebben hier echt van genoten. Erg leuk dat de gids zoveel over de film wist te vertellen. De trilogie heeft in totaal 750 miljoen gekost. Er werden huisjes gebouwd voor 3 seconden film. Een boom moest nagemaakt worden en er moesten 200.000 blaadjes aankomen. Dat was gedaan en vond hij de kleur van de blaadjes niet mooi. Dus alle blaadjes kregen een nieuwe kleur groen. Kortom een heel leuke dag.
En hoezo vakantie. Ik heb hier meer therapie dan ik in Nederland heb. Super het advies dat ik de rollator mee heb genomen. Ik heb flink moeten lopen en de paden waren niet zo vlak als de loopband. En de plaatsnamen zijn echte tongbrekers. Dus de fysio en logo gaan gewoon door.
Het is gelukt om wat foto's toe te voegen. Op Facebook zijn ook filmpjes te zien.
Samen hebben we het er nog over gehad hoe de situatie een jaar geleden was. We hadden toen niet kunnen denken dat we nu deze reis konden maken. Dus elke dag weer genieten.

Tot de volgende keer.

Super allemaal geniet ervan

Gerrie Joris 2017-03-15 09:24:11

Wat leuk om nu ook nog foto's te kunnen zien . Zo kun je nog een betere voorstelling krijgen/maken bij jullie avontuur. Enne...wat een grote camper. Ik snap dat Frans hier aan moest wennen. Maar wel heel prettig zo'n rijdend groot huis. Geniet samen maar weer lekker verder. Groet, Ans

Ans 2017-03-15 09:42:34

Kei leuk om jullie reisavonturen mee te kunnen lezen. Deze reis staat ook op ons todo lijstje. Veel plezier daar en geniet er van. Groetjes Marloes.

Marloes 2017-03-15 10:34:48

super ingrid dat de therapie gewoon door gaat haha en dan in zo,n mooi land heerlijk samen genieten we weten als geen ander het is snel anders gr Renè

rene lomans 2017-03-15 12:35:39

wat een joekel van een kamper de camping trekt toch nog na al die jaren wel leuk dat we zo met jullie mee reizen dan vliegen de dagen om doe de groeten aan jullie familie als jullie daar zijn geniet van alles groetjes doeii

tent 2017-03-15 12:50:03

Wat fijn voor ons dat jullie nu ook foto's delen. En wat een belevenissen allemaal. Super gaaf om te lezen. Is geen kleine jongen die camper, geloof goed dat het af en toe zweten is om um te parkeren. Maar wel praktisch. Fijne vakantie, doeiiiii

Marika 2017-03-15 12:59:59

Hallo Ingrid en Frans, Ingrid, ik zei gisteren nog tegen je ouders" jammer dat ze geen foto's sturen " en jawel hoor het wordt meteen verhoord. Leuk, hebben jullie Frodo ook gezien? Heel indrukwekkend allemaal, ik geniet. Groetjes,Toos

Toos Maas 2017-03-15 13:00:48

Geniet nog samen!

Jeannie 2017-03-15 13:18:00

Wowww Ingrid, geweldig! Supergaaf dat je vandaag de dag je avonturen zo prachtig kunt delen via zo'n blog. Dan kan iedereen toch een beetje meekijken en meebeleven. Geniet, geniet, geniet, geniet......... Lfz, Hanneke

hanneke 2017-03-15 14:08:41

Elke dag weer benieuwd naar het nieuwe Verhaal! Zo leuk om te lezen en super dat jullie het zo leuk Hebben! Wij zijn jaloers! xxx

Leonie 2017-03-15 20:07:47

He Ingrid, wat geweldig allemaal om te lezen! Veel plezier nog samen!! Xxx

Anita Sonnemans 2017-03-17 07:13:07

Wat heerlijk om te lezen hoe positief jij bent , Jullie genieten en maken veel leuke dingen mee ,en ja natuurlijk fijn dat wij er ook een beetje van mee mogen genieten Nog heel veel plezier samen Gr tonnie