de gletsjer

Nieuw-Zeeland, Franz Josefgletsjer

Vandaag weer ruim 3 uur gereden. We waren van plan om twee dagen op de camping te blijven staan, maar ik kon niet snel genoeg weg. Het normaal rustgevend zeegeluid, was voor mij niet bepaald rustgevend. Dus besloten dat we dezelfde ochtend nog zouden vertrekken. Het was wel een super mooi gebied. Hier schijnt veel de zon en regent het veel. Zo ontstaat er een subtropisch gebied. Er groeide zelfs palm boompjes. En een bezoek gebracht aan de pancake rocks. Dit was wel heel erg indrukwekkend. Rotsen die echt zo dun waren als pannenkoeken. De zee bonkte tegen deze rotsen. Op deze manier zijn ze ook ontstaan. We zijn toen langs de westkust richting het zuiden gaan rijden met bijna een lege tank. Er was pas in greymouth weer een benzine station. Daar stond een man die voor ons de tank vol gooide. Waar is die tijd in Nederland gebleven. Gewoon dat kleine beetje extra service, even een persoonlijk praatje en natuurlijk wat tips om nog te gaan bezoeken. Na ongeveer 1 1/2 uur gereden te hebben zijn we bij een groot meer gestopt. Erg mooi. Er mocht daar ook gekampeerd worden. We waren dat eigenlijk wel een keer van plan, maar ik weet niet of we dat wel gaan doen. Je staat dan toch in de middle of nowhere. Zo avontuurlijk ben ik nu ook weer niet.
Maar, we zijn op onze belangrijkste bestemming aangekomen. De Franz Josef gletsjer. Maar we hebben toch wel wat pech. We wilde hier met de helikopter de gletsjer op. Maar wat denk je, slecht weer. Het is erg bewolkt. Ze vliegen dan niet en er is dan ook geen mooi uitzicht. En ook de voorspellingen voor de komende dagen zijn niet zo goed. Het zal toch niet zo zijn dat we dit niet kunnen doen zoals Coromendel:( Het plan is nu als volgt. We kijken morgen ochtend uit het raam hoe het weer is. Dan gaan we als een haas, Frans dus, naar de receptie en kijken of ze vliegen. Is het weer nog niet goed dan gaan we morgen een dagje spa doen. Dan weer gaan slapen en de volgende ochtend weer opstaan en kijken hoe het weer dan is. Hopelijk kunnen we dan vliegen. Mocht dat niet het geval zijn, dan hebben we nog een kans om via de andere kant over de gletsjers te vliegen. Nu maar duimen dat we het kunnen doen.

jullie maken wel veel mee hoe is het met dolfijnen zwemmen of is dat van de baan wij gaan straks naar mandy die deeft een feestje omdat ze is geslaagd ze kan nu grof geld gaan verdienen dus ook een leuke dag nog een fijne dag en maar hopen dat jullie kunnen vliegen houdoe en tot de volgende keer

tent 2017-03-30 10:15:26

Ik duim met jullie mee dat je alsnog met de helikoper kunt gaan vliegen. En een dagje spa is ook heerlijk. Blijf genieten samen. Doei... Ans

Ans 2017-03-30 13:06:30

Klinkt super allemaal! Hopelijk kunnen jullie morgen vliegen, heel veel plezier! Wel fotos maken he! Kan niet wachten om ze allemaal te zien! Groetjes, Mandy

Mandy 2017-03-30 21:27:21

Nee mam het dolfijn zwemmen is zeker nog niet van de baan, maar dat bewaren we tot het laatst. We hebben in kaikoura een paar dagen gepland. Hier kunnen we zwemmen en walvissen spotten. Dus daar moeten we even op wachten. Mandy een heel fijne dag vandaag en gefeliciteerd met het behalen van je diploma. Geniet ervan je hebt het verdiend. Ik ben super trots op je. Wanneer we terug zijn gaan we echt plannen om een keer te eten, dat staat geloof ik al twee jaar :).

ingrids.avonturen 2017-03-30 22:28:36

Hej hallo, loop een beetje achter met jullie avonturen te lezen. Maaaaar ik ga nu ff bijlezen (weet ondertussen al wel dat de helikopter vlucht een feit is. SUPER . Doeiiiiii