eerste hotel

Singapore, singapore

De eerste etappe zit erop. Wat is het allemaal goed geregeld wanneer je met een beperking op reis gaat. Voordat we op Schiphol ook maar iets hebben kunnen doen stonden er al mensen om ons heen om ons te helpen. De rolstoel en rollator waren goed vastgemaakt door Frans en verdwenen in een grote plastic zak. Ik verhuisde in een rolstoel van de vluchthaven. Dat was wel gemakkelijk. Op deze manier konden we nog wat rond lopen op Schiphol. In het vliegtuig mochten we als eerste naar binnen. De dames met een glimlach van Singapore airlines zorgde voor een vriendelijk welkom. We kregen alle hulp en tijd om naar onze stoel te gaan. En daar gingen we dan. Bijna 12 uur vliegen. Ik was blij met mijn vliegtuig sokken. Ik heb helemaal geen last gehad van dikke voeten. De vlucht ging erg goed. Na wat eten, tv kijken en slapen, ging het eigenlijk best wel snel. Maar ik was erg blij met het cadeau wat ik van Frans had gekregen voor kerst. De noice canceler was geweldig. Wanneer ik 12 uur de vliegtuig motoren in mijn oren had gehad, dan was het een stuk minder aangenaam geweest.
Na de landing in Singapore (nu gingen we als laatste het vliegtuig uit) stonden mensen ons al met een rolstoel op te wachten om naar de bagage te brengen. Na alles verzameld te hebben werden we naar de uitgang gebracht. Daar moesten we wachten totdat de privé chauffeur ons kwam ophalen. Raar om te zien dat er een man rondliep met een bordje met onze naam erop.
Om 6 uur plaatselijke tijd waren we in het hotel. We zagen er best wel tegenop dat we pas om 15.00 uur in onze kamer mochten. Maar soms heeft een nadeel ook een voordeel. We mochten gewoon meteen naar onze kamer toe. Dat was erg fijn. Ik was toch wel erg moe geworden van de reis en veel last van overprikkeling. Frans lag ook al snel op bed. Het lukte ons niet om meteen van Singapore te gaan genieten. We hebben een gat in de Singaporese dag geslapen.
Het is nu 17.00 uur plaatselijke tijd. Buiten is het 31 graden en er trekt een flinke onweersbui over. Na een lekkere douche gaan we dadelijk toch maar eens op ontdekkingstocht.

Hoi Ingrid en Frans, Wat super fijn om te horen dat alles zo goed voor jullie geregeld is! Laat je maar lekker in de watten leggen! Geniet van Singapore en maak veel mooie herinneringen. Ik wacht met smart op jullie volgende reisverhaal. Groetjes uit het iets koudere Holland, Miranda

Miranda 2017-03-06 14:18:18

lekker dat jullie een goeie reis hebben gehad rust goed uit en geniet er van we zijn heel trots op bodine ze volgde ons of ze al jaren rijervaring heeft gr en tot de volgende bericht doeiiii

tent 2017-03-06 14:39:43

Hej Ingrid en Frans, Daar gaan jullie dan op naar het super avontuur. Spannend hoor ! Het begin van de reis is goed verlopen dus.... een goed begin is het halve werk. Fijn dat je ons op de hoogte brengt van al het moois dat jullie ervaren, dank je wel daarvoor. Fijne vakantie !!!!!! en tot gauw, Liefs Marika

Marika 2017-03-06 14:44:14

He vakantiegangers, wat een tocht... fijn dat het goed verlopen is. Dan begin je in ieder geval goed aan je avontuurlijke reis. Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen om je heen. Groetjes Maria

MariavL 2017-03-06 19:08:42

Hallo Ingrid en Frans, Wat fijn dat de reis goed verlopen is en het allemaal zo goed voor jullie geregeld is. En nu genieten van jullie vakantie en avontuur, Vanmiddag is Someren een flinke hagelbui, het is hier koud , guur en nat. Groetjes Ans

Ans 2017-03-07 15:54:13

Wat fijn dat alles zo goed geregeld is!

Ellen 2017-03-08 20:19:01

Goed om te lezen van de vlucht dat alles goed is verlopen,lees je verslagen wel .Krijg nu ook kriebels dat jullie daar zijn.Denk aan jaren terug dat ik deze reis ook gemaakt had, de groeten Jacqueline