En toen was het stil

Nieuw-Zeeland, Doubtful Sound View Point

Vandaag hebben we een dagtocht gemaakt naar Doubtful sound. Dit is een natuurgebied met fjorden. Eerst een half uurtje met de bus. Daarna ruim een half uur met de boot een meer over en daarna overstappen op een catamaran die door de fjorden zou gaan varen. Het gaat saai worden maar ook dit was weer geweldig. Het is niet te omschrijven. Steile rotsen, vele eilandjes en naar de Tasmaanse zee. We konden maar een stukje de zee op omdat het water te onrustig was. En weer wat bijzonders gezien. Een albatros. Van de ene kant viel het wat tegen. Hij was niet zo groot dan ik verwacht had.
Maar een ander attractie waren twee Aziatische meisjes. We hebben onze ogen uitgekeken. Ze hebben totaal niets gezien van de schitterende omgeving. Steeds maar poseren voor elkaar en honderden foto's schieten. Na een uurtje was er 1 moe en ging slapen op de tafel op de boot en de ander ging maar door met selfies maken. Na weer een tijdje komt 1 meisje met een reusachtige zonneklep op en een roze doek voor haar gezicht. We zullen het maar op cultuurverschillen houden.
Op een gegeven moment werden we erop gewezen om even te genieten van de natuur. De boot lag stil, de mensen werden gevraagd om te blijven zitten en dan luisteren naar de stilte. Erg indrukwekkend. Waar is het nog echt helemaal stil.
En dan nu het weer. Koud, beren koud. Gisteren avond lagen we om 8 uur al op bed. Dikke pyjama aan onder twee dekbedden en dicht bij elkaar. Het was erg koud. We hebben zelfs even het kacheltje aan gehad. Maar vandaag overdag was het schitterend weer. Wel dikke kleding aan maar volop zon. In dit gebied regent het 200 dagen en valt er meters water. Maar we hadden geluk vandaag. Nu zit ik nog even buiten om dit blog te schrijven, en ik kreeg net te horen van Frans dat het vannacht rond het vriespunt zal zijn. Waar maak je dat mee :) :) :)

bofkonten en dat iedere dag