spa

Nieuw-Zeeland, Hanmer Springs Thermal Pools & Spa

Vandaag nog een dagje hanmer springs. Een spa oord met geothermische baden. Ook dat wilde we wel meepikken. Eerst lekker uitslapen, daarna wandelen naar het dorpje en daarna naar de spa. Toen we binnen kwamen rook het hetzelfde als in Rotorua, de bekende rotte eieren. Maar goed we gingen meteen het eerste bad in, 39 tot 40 graden en dan in de buiten lucht. Erg lekker hoor. Toen in een bad van 37 tot 38 graden, ook lekker. Maar toen ontdekte we het echte geothermische bad. Hier zat veel zwavel in en dat was te ruiken. Maar de temperatuur boven de 40 graden. Heerlijk was dat. Maar door de geur niet echt prettig om er lang in de blijven zitten. Dus maar even in de buitenlucht lopen naar het heerste bad. Door de regen die er inmiddels viel, koelde ons lichaam goed af. Heerlijk om dan weer in water van rond de 40 graden te gaan. We hebben twee uur lekker liggen dobberen.
Van Carla en via een app hadden we al te horen gekregen dat er noodweer op komst was. Het zou bij het noorder eiland beginnen en vervolgens naar het zuiden trekken. Het zou een storm worden zoals die in 50 jaar niet was geweest. Gedurende de avond lazen we berichten van plaatsen die ondergelopen waren en dorpen die geevacueerd zouden worden. Veel regen en harde windstoten. Ik keek toch even de camper rond hoe de bomen stonden en met enig beven ging ik naar bed. Maar het viel toch wel mee. Nog lekker wat uitslapen en morgen onze laatste lange tocht van ruim 3 uur rijden naar Akaroa. Dit ligt een uur rijden van christchurch vandaan. Dan hoeven we niet zo ver meer te rijden om de camper maandag in te leveren.