25 jaar getrouwd

Nieuw-Zeeland, Hastings

Vandaag hebben we echt een heel stuk gereden. In New Plymouth hebben we Carla en Roel ontmoet. Erg fijn. Nu gaan we een tijdje samen optrekken. Van New plymouth zijn we eerst naar wanganui geweest. Daar woont een neef van Frans. Erg leuk om te ontdekken dat in Nieuw zeeland ook mensen met de naam van der Lubbe wonen. In die familielijn zit zelfs nog maori bloed. De neef van Frans is getrouwd met een maori vrouw. Heel speciaal dat Leo (de neef van Frans van vaders kant) die al vanaf 1950 hier woont nog steeds goed Nederlands praat. Zelfs grappen worden in het Nederlands verteld. Ook bijzonder is het feit dat hij in Leende gewoond heeft. Hoe klein kan de wereld zijn.
Maar vandaag is het ook een speciale dag. Precies 25 jaar geleden hebben we een stap in het huwelijksbootje gedaan. Nu 25 jaar later hebben we een andere grote stap gezet namelijk naar de andere kant van de wereld. We vieren hier onze huwelijksdag. Heel erg bijzonder. We zijn met z'n alle gaan lunchen in Wanganui. Even wat bijpraten de familie van der Lubbe geschiedenis.
Daarna nog een heel eind reiden naar Hastings. Het huis van Carla en Roel. En wat een aangename verassing. Ik begrijp heel goed dat dit plekje voor hen echt hun thuis is. Het is dat familie in Nederland woont, maar anders zou ik ook direct emigreren. Wat hebben ze een mooi plekje. Een huis wat echt bij Carla en Roel past. En een grote lap grond met allemaal kunstwerken van Ricks. Dit is de neef van Roel. En natuurlijk fruitbomen, schapen, notenbomen, en kleine huisjes waar hun bezoek altijd kan slapen. Het is bij Carla en Roel de zoete inval. Iedereen is van harte welkom in hun huis. Geweldig leven hebben ze.
Ik ben er vandaag weer echt achter gekomen wat overprikkeling ook alweer was. Het lange rijden, flitsende bomen, veel indrukken, maar het is niet erg. Morgen zorgen we voor een rustdag, en kan ik weer even bijtanken.

Het is en blijft bijzonder om onze 25 jarig huwelijksfeest op een bijzondere plaats te kunnen vieren.
Tot de volgende keer. Dan volgen weer wat foto's.

Hee Ingrid en Frans, Van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarige huwelijk! Wat bijzonder dat je dit feest op een bijzondere plek mag vieren. Super ook dat je dit met familie mag vieren die je al een hele tijd niet meer gezien hebt. Geniet van jullie feestje daar en van de tijd die nog komen gaat. Groetjes!

Miranda 2017-03-20 08:47:53

Hieper de piep....... HOERAAAAA. Gefeliciteerd met jullie 25 jarige huwelijksdag.

Marika 2017-03-20 10:44:34

Proficiat met jullie huwelijk van 25 jaar! Wat bijzonder om dat daar te mogen vieren! Xxxxx

janneke 2017-03-20 11:48:43

Gefeliciteerd met jullie 25 jaar huwelijk! Maak er samen een feestje van! :) Mooi om steeds jullie verhalen te lezen, geniet er van samen! Liefs

Elske 2017-03-20 13:46:02

Wat fijn dat jullie het naarvjliw zin. Hebben geniet er samen en maak er vandaag wen mooie dag van O dat jullie 25 jarig huwelijk een onvergetelijke dag word