cultuur, kunst, flora en fauna

Nieuw-Zeeland, Geraldine

Vanochtend even wat uitgeslapen. Het zou maar een korte rit zijn naar Geraldine. We twijfelde even of we mount Cook nog zouden gaan zien. Maar goed dat we dat gedaan hebben. Mount Cook is de hoogste berg van oceanie. Eerst een geweldig stuk rijden langs een mooi blauw meer en dan de bergen in. We bleven maar gokken wat de mount Cook was. We zagen alleen maar hoge bergen. Maar uiteindelijk met behulp van campermate hebben we hem gevonden. We konden met de verrekijker de sneeuwtoppen geweldig goed zien. We zagen toevallig net ook nog een lawine hoog in de bergen. Een stuk van meters dik stortte naar beneden. Maar goed dat daar geen mensen kunnen komen. Daarna doorgereden naar Geraldine. Een leuk en gezellig plaatsje. Hier blijven we ook voor 1 nacht. Morgen proberen we een lange rit te maken naar kaikoura. Het is daar nog 1 of 2 dagen redelijke weer. Om te voorkomen dat we kaikoura niet kunnen bereiken door regen of dat we onze activiteiten niet kunnen doen beslissen we maar dat we morgen weer een lange dag gaan reizen. Vroeg vertrekken, regelmatig stoppen, mediteren, weg dutten en eten dan moet het wel lukken.
We hebben al veel gezien in Nieuw Zeeland. Cultuur hebben we vooral in Roturera gezien door kennis te maken met de maori cultuur. Kunst hebben we gezien in Hastings en Napier. In Hastings de kunst die gemaakt was door Ricks en in Napier de art deco tour. Flora die zien we elk half uur dat we reizen veranderen hier. Bergen, meren, bossen, droge stukken land en de zee. Van de fauna hebben we zeehonden, een albatros, een paar dolfijnen bij de oversteek en heel veel muggen en zandvliegen. De laatste twee hebben we tot vervelens toe gezien. Op het noorder eiland vooral de muggen en op het zuider eiland vooral de zandvliegen. En elke keer moesten ze mij hebben. Gelukkig wordt dat nu wat minder. Maar het belangrijkste gaat hopelijk nog komen. Kaikoura. Ik hoop echt dat het niet zo gaat lopen als in het begin van onze reis dat we coromendel niet konden bezoeken.

weltrusten en voor morgen weer een hele mooie dag dat zal hier ook wel lukken het wordt warm dus motor weer geniet ze en tot morgen houdoe

tent 2017-04-09 07:45:27

Jammer van die muggen. Maar geweldige mooie verhalen en foto's. Geniet nog van de komende trip en hopelijk valt de regen mee. Groetjes

MariavL 2017-04-09 13:58:17

Wow, wat een mooie foto's. Goeie reis verder.