5000 km

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Na weer een mooie rit van ongeveer 1 1/2 uur bereiken we onze eindbestemming in nieuw zeeland, Christchurch. We hadden gisteren al een shuttle bus gereserveerd. Ongeveer uitgerekend dat we rond de klok van 13.00 uur opgehaald zouden worden bij het inlever station van Apollo. Volgens Frans moesten we toch wel vroeg opstaan. Je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren en hij wilde zeker niet te laat komen. Nadat ik hem had weggestuurd om de afwas te gaan doen, kon ik de camper een beetje opruimen op een systematische manier. De koffers hadden we gisteren avond al ingepakt. De zithoek die 6 weken voor ons als bed gefungeerd heeft kon opgeruimd worden. Onze "zolder" kon opgeruimd worden en nog wat schoonmaken. Aangekomen bij Apollo werd de camper op eventuele beschadigingen gecontroleerd. We hadden wat krassen opgelopen in te Anau, maar die werden niet opgemerkt. We moesten nog een rekening betalen voor de belasting op de diesel. Dat werd ons 6 weken geleden al verteld. In Nieuw Zeeland is de diesel goedkoop omdat er geen belasting betaald hoeft te worden. Je betaald dan per gereden kilometer een paar centen. Ik was benieuwd hoeveel kilometer we in totaal gereden hadden. Het waren er wat meer dan wat ik bij de voorbereiding had berekend. In totaal hebben we bijna 5000 kilometer gereden. Na alle papierstukken ingevuld te hebben moesten we nog wachten op de shuttle bus naar het hotel toe. We hadden om 13.00 uur gereserveerd dus we moesten nog 2 uur wachten. We zagen nog wel op tegen de laatste paar dagen. We hadden al het vermoeden dat het uit veel wachten zou bestaan. Maar ja daar stel je je dan maar op in. Om klokslag 13.00 uur was ons vervoer er. Na een 20 minuten rijden kwamen we bij ons hotel aan. Er leuk. Niet een groot flatgebouw, maar een klein dorpje in Engelse stijl. Hier kunnen we het wel twee dagen volhouden. Morgen duiken we Christchurch nog in.

Eind goed al goed met de camper. Het einde van jullie geweldige trip komt in zicht. Geniet er nog effenen van.

Marika 2017-04-17 14:16:49

Hallo Ingrid en Frans, Fijn om te horen dat jullie weer veilig terug zijn met de camper. Geniet nog van jullie laatste dagen in Nieuw-Zeeland. Maar dat moet volgens mij helemaal goed komen. Tot snel weer! Groetjes!

Miranda 2017-04-17 15:48:13

geniet er nog van het is zo vrijdag