Cycloon Cook

Nieuw-Zeeland, Akaroa TOP 10 Holiday Park

Gisteren avond en vannacht dachten we dat het met de voorspelling wel mee zou vallen. Nou wij hadden wel geluk gehad, maar heel veel mensen in NZ niet. We kregen berichten over omgewaaide bomen, overstromingen, landverschuivingen en dat soort ellende. We hadden gisteren avond nog even contact met Carla en Roel. Ze gaven aan dat het niet regende maar enorm hard waaide. De walnoten vlogen hun om hun oren. Tijdens het appen viel ook bij hun de stroom uit. Het was voor ze afwachten wanneer ze weer elektrische tijd zouden hebben. Toen we vanochtend opstonden waren er wat foto's gestuurd. Een enorme boom was bij hen omgewaaid, een kunstwerk van Ricks vernietigd door de wind en veel rotzooi in hun zwembad. Veel schade hadden ze gelukkig niet. In elk geval niets wat niet gerepareerd kon worden. Zoals Frans en ik wel vaker hebben, hadden we dezelfde gedachten toen we de omgevallen boom zaken. Johan Cruijff zij het al, elk nadeel hebt een voordeel. Nou Frans en ik dachten dus gelijk aan het voordeel voor Carla en Roel na de storm en de omgewaaide boom. Nu hebben ze voorlopig weer even genoeg hout om de kachel te stoken:). Maar goed dat we al die ellende niet mee hebben hoeven te maken.
We zijn nu aangekomen in Akaroa. Het is een klein plaatsje wat we eigenlijk nog hebben gekozen met het argument dat we maandag niet zo ver hoefde te rijden om de camper in te leveren. Maar jeetje, het is maar goed dat we deze keuze gemaakt hebben. We liggen aan een baai in weer een geweldig mooi gebied. We hebben uitzicht op de haven.
Maaaaaaar toen. Frans koos er eens voor om de toeristische route te rijden. Met mijn inmiddels sterke navigatie kwaliteiten gaf ik al aan dat het niet erg verstandig was om dat te doen. Maar Frans wilde de mooie uitzichten zien. Nou die hebben we gezien. Zeker een half uur omgereden en ik zat met mijn ogen dicht zodat ik de afgronden niet hoefde te zien. Ik mindfullde als een gek, maar dat werkte ook niet echt om rustig te blijven. Eigenlijk logisch, mindfull is ervoor om in het hier en nu te blijven of te komen. Maar ik wilde niet in het hier en nu blijven, ik wilde zo snel mogelijk de bergen uit.
Maar op de momenten dat ik mijn ogen even open had, zag ik wel dat het uitzicht over de baai inderdaad geweldig was.