rotte eieren

Nieuw-Zeeland, Lake Taupo TOP 10 Holiday Resort

Elke dag is weer een bijzondere ervaring. Wanneer je een heuvel over bent of een bocht door dan zie je weer een heel nieuwe omgeving. Erg mooi. We worden overladen met indrukken. Zoveel dat we alweer bijna zijn vergeten wat we een paar dagen geleden hebben gedaan of gezien. Later wanneer we thuis zijn kan dit blog helpen om het allemaal weer te herinneren. Rotorua hebben we vandaag definitief verlaten. Maar niet voordat we nog naar de geiser zijn geweest. Het was erg indrukwekkend, maar de geur was echt wel minder. Rotte eieren waren er niets bij. We hebben er denk ik ruim twee uur rondgelopen en gezien hoe krachtig de aarde is die we echt wel moeten waarderen en respecteren. Daarna zijn we doorgereden naar Taupo. Weer een top 10 holiday park uitgekozen. En wat voor een park. Hier blijven we twee nachten. Vanmiddag in het zwembad gelegen aan de bar (ja in het zwembad aan de bar) en naar een filmpje gekeken in water van 27 graden. Ik kan echt niet zeggen dat het een straf was. Daarna nog even op een strand bedje gelegen en natuurlijk verbrand. Want ja we hebben nu echt wel lekker weer. We hebben even door de zure appel moeten bijten maar we genieten nu echt van de zon.
Op de campings waar we nu staan is het koken geen straf. We hoeven in de camper niet te koken. Er is op iedere camping een keuken aanwezig. Maar buiten ook een bakplaat of een bbq. Dus koken is geen straf. Groente snijden wat vlees erbij en op de bakplaat ermee en het is zo klaar, gezond en ook lekker. Ik realiseer me nu ook dat je niet veel nodig hebt om het goed te hebben. Grote huizen, dure spullen we hebben het hier niet. We hebben de camper en kunnen ons daar prima in vermaken. Messen zijn niet scherp, maar het Zwitsers zakmes dat we van Marly hebben gekregen komt nu enorm van pas.
Morgen blijven we hier. Even bij tanken en naar een waterval hier in de buurt en natuurlijk weer even genieten van het zwembad. Daarna gaan we een lange tocht maken naar new Plymouth. Daar geen we dan Carla ontmoeten. Dat zal best wel een bijzonder moment zijn.