safari

Nieuw-Zeeland, napier

Carla heeft ons vandaag meegenomen op safari. Maar niet naar wilde dieren maar in een prachtig gebied aan de kust naar de vogel jan van Gent. De weg ernaar toe was al heel speciaal. Mooie natuur. Maar helaas heb ik hier niet zo van kunnen genieten. De buschauffeuse daar had ik niet echt vertrouwen in. Op een heel steil stuk kwamen we stil te staan. Het schakelen ging niet allemaal soepel. En ze gaf maar aan dat we ons geen zorgen hoefde te maken dat het haar wel zou lukken. Het vertrouwen was daarna dus een heel stuk minder. Maar goed. Maar niet te veel naar afgronden kijken waar we langs reden en ver naar voren kijken, dan ging het wel goed. En dan de jan van Gent. Een mooie vogel hoor. We konden ze op de broedplaatsen tot 1 a 1 1/2 meter benaderen. De jongere volgens waren goed te herkennen. Ze oefende heel hard om te kunnen gaan vliegen. Kortom weer een erg leuke middag. Carla wist nog een leuke honing shop. En lekker dat die was. De smaak was absoluut niet te vergelijken met de honing in Europa. Daarna nog even wat boodschappen doen. Onze Carla Lauda, scheurde ons veilig door Hastings naar de supermarkt. Maar helaas een bestuurder achter ons was even niet goed aan het opletten en botste achter op de trots van Carla. Haar nieuwe fiat Panda. Geen gewonden hoor en maar een beetje schade. Maar wel weer een hoop gedoe voor haar om alles te gaan regelen.
We blijven nog een paar dagen bij Carla en Roel. We hebben veel van hun manier van leven geleerd. Een leven van gezond eten, genieten van het leven en geen stress. Dat ga ik proberen voor een gedeelte over te nemen.
HEEEEEEEEEELP. Wie heeft een goed hulpmiddeltje om te voorkomen dat je door muggen gestoken wordt en wat je kunt doen wanneer je gestoken bent. Ik ben helemaal lek gestoken. Ik word er helemaal gek van. Dus alle tips zijn van harte welkom.

Frans en ingrid

hoi Frans en Ingrid vandaag weer uitgebreid jou verslag gelezen,wat heerlijk om al die bekende plekjes weer als een flits aan mij voorbij gaan.De ontmoeting met neef Leo en zijn lieftallige vrouw Trayshi weet niet of ik de naam goed schrijf maar Carla weet wie ik bedoel,en de Te Mata Peak daar heb ik met Roel een paar uur vertoeft. Ook de jan van Gent was heel mooi maar het stonk verschrikkelijk. Merk dat jullie je eigen direct thuis voelen bij de New Zealanders die zeer gastvrij zijn.Doe je Carla en Roel de groetjes en veel plezier .