helaas geen helikopter vlucht

Nieuw-Zeeland, Franz Josefgletsjer

Het begon zo goed. Het leek vanochtend op te klaren. Helikopters stegen op. Frans had een vlucht geboekt voor 13.00 uur. Maar de bewolking werd steeds dikker. Dus geen gletsjer vandaag. We hebben hem wel al gezien. Dus nu hebben we voor morgen ochtend geboekt. Maar het is dan maar zeer de vraag of we dan wel daadwerkelijk kunnen gaan vliegen. Maar niet te lang treurig zijn. Morgen weer een dag. We hebben daarom voor vandaag de keuze gemaakt om in de hot pools te duiken. Nou ja duiken dat ging niet. Het waren drie baden oplopend van temperatuur. 36, 38 en 40 graden. In de laatste kon ik het zelfs niet lang uithouden. Maar het was wel heerlijk. Het was gewoon buiten dus extra lekkerder. Maar nu zit ik weer achter mijn laptop. Ik kijk naar buiten. Het is al bijna donker en de bewolking trekt over de bergen heen. Ook dat is weer een heel bijzonder gezicht. Er is eigenlijk nog niets geweest wat niet mooi was. Nou ja toch een klein dingetje. Gisteren zijn we naar de pancake rocks geweest. Toen regende het wel flink. Ik had geen regenjas aan maar een vest. Dus toen we terug kwamen bij de camper was ik al aardig nat. Ik had de rollator bij en er stond een andere camper te dicht bij die van ons zodat ik er niet in kon. Ik gaf bij Frans aan dan rijdt de camper maar een stukje naar voren. Ik stond dus in de regen en Frans in de camper. Maar in plaats van dat hij hem meteen een stukje naar voren rijdt gaat hij eerst zijn jas uitdoen, zijn haren drogen, en verder nog wat dingetjes doen. Maar hij liet mij maar mooi in de regen staan. Maar alle gekheid op een stokje, we zijn een prima team. Dat blijkt al 25 jaar maar zeker de laatste weken. Een lange reis is zeker goed voor een relatie.

Wel jammer van de vlucht maar dat is onmacht en de hotpools zijn wel fijn als het weer tegen zit, ja ons franske doet het op zijn manier en neemt het niet zo nauw of dat jij in de regen staat. Afijn verder nog veel plezier de komende dagen en kijk uit naar de volgende verslag, gaan dit weekend de boot terug varen naar Kerkdriel dus hebben we ook een verzetje .

Jacqueline Renting 2017-03-31 17:19:00

Hihi.. ik moet gewoon lachen om je. Ik had 'em wat gedaan met zijn gvdrggrrrrrspgl. Ik duim voor een vlucht voor jullie. Xxxx