it's raining again

Nieuw-Zeeland, Kaihu

Dat is de tekst van het nummer dat gezongen wordt, maar voor ons is het hier werkelijkheid. Regen valt met bakken uit de hemel. Op sommige plekken op het Noordereiland is het verstandig om nu zelfs niet te komen. Dus zo flexibel als we zijn onze route maar weer aangepast. We zitten nu in Kaihu. Hier in de buurt moet een groot woud zijn. Op dit moment zien we daar nog niet veel van. We zitten nu in de camper te lezen, en Frans natuurlijk aan het spelen met zijn mobiel.
Vandaag ging het rijden al een stuk beter. Ik ben trots op Frans. Hij doet het toch maar even met een grote camper. Na gisteren heb ik in gedachten zelfs even overwogen om terug te rijden naar Auckland en de camper om te ruilen voor een kleiner formaat. Maar volgens Frans was dat niet nodig. Nu is het rijden wat zelfverzekerder geworden. De planning voor morgen is dat we dan naar Whangarei rijden. We komen dan door het woud en kunnen dan op plaatsen stoppen. De ritten die we maken in de camper zijn op zich ook al prima. We zien op die manier veel van het land. Foto's moeten nog komen. We hebben er nog niet zo veel gemaakt. We zijn van nature ook beide niet zo van het fotograferen. We vergeten dat gewoon.
Het is trouwens erg leuk om een blog bij te houden. Vooral ook voor onszelf voor wanneer we weer terug zijn, maar ook voor mensen die ons volgen en af en toe een reactie sturen. Wat is het toch fijn die moderne tijd met computers en internet. Je bent dan wel aan de andere kant van de wereld, maar het contact met het thuisfront blijft. Super leuk de reacties die we krijgen.
Dus ondanks de regen vermaken we ons prima. We nemen het zoals het is en maken er het beste van.

Zo ist Ingrid. En doordat jullie je route aanpassen, komen jullie weer ergens anders op een andere tijd. Meestal heeft dat zo moeten zijn. Dat vind ik het mooie van reizen. Niet teveel plannen. Gewoon een paar dingen vooraf bedenken die je wil zien. Zo zouden we thuis ook wat meer moeten kunnen leven. Dat geeft veel meer rust. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Dus blijft het knap dat jullie je al zo snel aanpassen. Geniet ervan en doe Frans zo'n telefoon de groeten 😀

Willem Jan 2017-03-10 07:27:04

Goed om te horen, dat jullie je prima vermaken. Het is ook super om vanuit de camper te genieten van de natuur en bijzonderheden van dit land. Enne...petje af voor Frans, om te rijden in zo'n grote camper. Groetjes Ans

Ans 2017-03-10 11:00:06

Het is ook heel fijn om je verhalen te lezen. Die laatste zin.. om zo aan de and're kant vd wereld in het nu te kunnen leven, vin ik echt knap. En dan die gróte camper: you go Frans! Je mot het maar effe doen. Geniet van klein dingeskes! Xxx

janneke 2017-03-10 11:23:10

regen kan ook leuk zijn samen knus in de camper we zijn net thuis van de uitvaard van ed was een mooie dienst we moeten de groeten doen van elle en fons een fijne vacantie en goeie reiswenssen blijf genieten ook al regend het gr en tot morgen doeiiiii

tent 2017-03-10 15:49:22

Jammer van het weer, maar fijn dat jullie toch genieten. Heel veel plezier samen en geniet van alle moois dat op jullie pad komt.

MariavL 2017-03-10 21:51:41

Zo zie je dat je niet alles kunt plannen. Goed dat jullie zo flexibel zijn en denk maar zo overal is er wat te zien. Niet vergeten foto's te maken, ook leuk voor jezelf om terug te kijken met je blog. Ja, zekers petje af voor Frans. Je moet het maar doen met zo'n joekel van camper op pad. Maar ook voor jou Ingrid, petje af. Jullie zijn beide kanjers. Veel plezier nog en tot gauw.