rotorua

Nieuw-Zeeland, rotorua

Vanmorgen uitgeslapen tot half 8. Onze plannen gemaakt en naar de receptie om te kijken of we überhaupt wel van de camping af konden komen. Ook vannacht is het geweldig noodweer geweest. Maar de weg was vrij. Wel een enorme omweg maar het was te doen. Onderweg zagen we weer wat natuurgeweld kan veroorzaken. In Auckland waren hele wijken ondergelopen en de landverschuivingen waren niet te tellen. Maar goed we konden onze reis voortzetten. Volgende plaats zou Rotorua gaan worden. We hadden besloten om daar in elk geval twee nachten te blijven staan. Na weer een paar uur rijden hebben we onze bestemming bereikt. Dit is een echt toeristische plaats. Hier valt echt veel te beleven. Dus voor morgen de Maori show geboekt. Overdag kunnen we dan de stad wat ontdekken. Ik heb echt heel veel zin in de show. Verhalen volgen daar nog van. Ook hebben we een tocht naar hobbit movie set gereserveerd. Dat doen we overmorgen. Dus we blijven nog zeker twee nachten op deze camping. Het is een luxe camping met zwembad en hot pools. Ja hoor we kunnen er gebruik van maken. Vandaag maar 1 buitje gehad. De rest van de dag een fijn zonnetje en prima temperaturen.
Het is opvallend hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Dat bleek vandaag zeker uit hoe we ontvangen werden bij de receptie. De dame was enorm vriendelijk. Iedereen werd begroet met hello darling of hello love how are you. Frans ging een plaatsje reserveren. Hij bleef heel lang weg. Een vriendelijke man van het park zet zijn auto maar aan de kant. Frans had de camper niet zo netjes neergezet. Waarschijnlijk wist de man wie er op de receptie werkte en uit ervaring wist hij waarschijnlijk dat het nog wel even ging duren. En dat klopte ook. De dame achter de receptie bleef maar praten en adviezen geven. Toch wel fijn om zo vriendelijk begroet te worden.
Ik begrijp nu Roel (onze zwager die we later nog gaan ontmoeten) ook heel erg goed. Ik kan me nog herinneren dat Carla en Roel in Nederland waren het afgelopen jaar dat we met de hele familie zouden gaan uit eten. Roel gaf aan dat hij nog even een douche wilde nemen. Dat was geen probleem. We hadden immers nog tijd genoeg. Na een half uur gaven we aan dat we gingen vertrekken. Maar hij had de tijd genomen om te douchen. Hij was er nog niet onder geweest. Mensen in nieuw zeeland lijken geen haast te hebben. Lukt iets nu niet dan over 10 minuten of een half uur wel. Lekker leven is dat toch wel. Wij ervaren nu ook totaal geen stress. Het is go with the flow.

Ha Ingrid en Frans, hopen dat jullie het voorlopig droog houden. En wat hebben jullie nog leuke dingen te doen. Doe lekker je ding en pas je aan, go wit te flow. Veel plezier!

Marika 2017-03-13 09:13:31

wel spannend nu het leven zonder stress vast houden ook als je thuis bent wanneer zijn jullie bij de dolfijnen van de planning klopt niet veel meer maar dat maakt niks uit als jullie het maat leuk hebben gr en tot de volgende keer doeiii

tent 2017-03-13 09:27:48

Van de planning klopt inderdaad niet veel meer van. We passen het aan hoe het weer is. De dolfijnen hebben se ook over moeten slaan. Coromendel was ook min of meer een rampgebied. Wanneer we in de laatste week zijn gaan we nog naar Kaikoura. Daar moeten dolfijnen en walvissen zijn. Maar dat duurt nog een tijdje.