art deco

Nieuw-Zeeland, Napier

We hebben cultuur en natuur al op het programma gehad. Nu stond architectuur op het programma. Vandaag nam Carla ons mee naar Napier. Deze stad staat bekend om zijn art deco bouwwerken. Ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten, maar de heldere uitleg van de gids bracht me tot een hoger level over de kennis over de art deco. Ook weer wat geleerd. Maar het was wel erg druk. We moeten bijna "rennend" overal naar toe. Zie je het al voor je rennen? Ook gingen we naar een parkje waar een kunstwerk van Ricks te zien was. Het leek me in het begin allemaal oude rommel wat er rondom zijn huis ligt, maar hij maakt toch ook heel mooie dingen. Een echte artiest die man en een echte levens genieter.
Ook zijn we in een tweede hands kleding winkel geweest. We hadden bewust niet teveel warme kleding meegenomen omdat we het niet in het koffer kwijt konden. Dus naar de tweede hands kleding winkel om toch wat warme truien en vesten te kopen. Voor 9 dollar had ik al een dik wollen vest.
Morgen onze laatste dag bij Carla en Roel. Frans gaat samen met Carla de peak beklimmen waar ik het een paar dagen geleden over heb gehad. Wat zal Frans een spierpijn krijgen. Hij moet maar jong willen zijn :). Vandaag hebben we de Ferry geboekt. Zondag vertrekken we naar Wellington en gaan we naar het zuider eiland. Ik ben heel benieuwd.
En morgen avond gaan we nog een theatertje pakken. We gaan naar de musical Mary Poppins kijken. Hier in nieuw zeeland. Wel grappig hoor.

Welterusten en tot de volgende keer.

Leuk Ingrid....... Mary Popkins. En Frans zijn wandeltocht...... ik ben benieuwd (wel foto's laten maken hè!) Veel plezier. Groetjes uit een zonnig Someren

Marika 2017-03-24 09:05:06

Oooo.. mijn lievelings.. Mary Poppins! Die wil ik nog wel eens maken met mijn favo productieleider 😉 Wat doen jullie leuke dingen zeg. En véél.. Rustig an. Je hebt alle tijd. Tijd kun je namelijk niet verliezen. Ben gewoon jaloers op je! Maar zo gegund. Groetjes aan Carla..zeg maar dat ik haar huis kom kijken mocht ik ooit ' in de buurt' zijn...

janneke 2017-03-24 10:27:54

wat zullen jullie genieten e wij van de foto s en de verhalen jullie kunnen ook veilig thuis komen de weg is klaar het is hier nu ook mooi weer nog een beetje warmer en dan trike geniet van het zuiden en stuur nog foto s daar genieten we ook van groetjes en houdoe

tent 2017-03-24 12:44:46

Alweer bijna de laatste dag bij je familie en nog gezellig even een theatertje pakken. Blijft boeiend om jullie reisverslag te volgen. Doei.... Ans