vive la France

Nieuw-Zeeland, Akaroa

Vandaag onze laatste excursie gedaan. We kamperen nu in een ongepland dorpje. Na de heftige reis van gisteren kunnen we vandaag weer gaan genieten. Dus niets doen is er niet bij. We hebben een boottocht geboekt in de baai. Akaroa is ontdekt door de Fransen, maar de Engelse waren er twee of drie dagen eerder bij om hun vlag te planten. Dit was dan ergens in 1600. Maar de Franse invloed is on overvloed te herkennen in dit dorpje. Omdat het lang weekend is, was het enorm druk, maar wel heel gezellig. Allemaal kraampjes en kleine winkeltjes. Na de Cycloon Cook is de rust ook hier weer terug. De baai waar we door rondvaren is ontstaan door een vulkaan uitbarsting. Het is dus eigenlijk een grote krater. Grote cruise schepen leggen hier ook regelmatig aan. Het inwoners aantal is 600 maar wanneer er een schip aanmeert, komen ineens 2 tot 3000 toeristen het dorpje platlopen. Het kwam zelfs voor dat er twee schepen waren. Het moet dan wel letterlijk zwart zien van de mensen.
Maar de boottocht. Het was weer onverwachts indrukwekkend. Mooie rotspartijen waarin de vulkaan uitbarsting van een paar duizend jaar terug te zien is. En ja waar de natuur mooi is zijn natuurlijk ook weer dieren. We dachten alles gezien te hebben, maar dus niet. Het laatste dier wat we nog niet gespot hadden was de pinguïn. Het was maar een kleintje, maar toch, we hebben hem kunnen zien. En op de rotsen lagen ook weer vele zeehonden. Maar ook tijdens deze boottocht gingen we op zoek naar dolfijnen. En ja hoor na een tijd goed zoeken zagen we weer een ander soort dolfijn. Lang niet zo indrukwekkend als in Kaikoura, maar toch ook weer heel erg mooi. We zijn echt verwend deze reis. Tijd voor weer wat foto's. Oh ja we zagen ook nog dat een klein jongetje in de haven een haaitje ving. Dus die ook nog gespot. De foto van de walvis er ook maar bij gezet.

Eind goed al goed Ingrid, je had niet veel meer kunnen wensen deze reis, jullie hebben zowat alles meegemaakt en gezien. Nu inpakken en wegwezen / home sweet home met heel veel sweet memories. Mooie afsluiting vandaag......

Carla 2017-04-15 11:39:44

Wat een super mooie reis hebben jullie gehad. Zoveel meegemaakt en zoveel mooie dingen gezien. Geweldig om te lezen. Een hele goede en veilige terugreis en tot gauw! Groetjes

MariavL 2017-04-15 12:33:58

jeetje ingrid en frans wat hebben jullie vele mooie dingen gezien en mee gemaakt jullie zijn de eerste tijd als jullie terug zijn niet bij te praten nog een paar hele fijne dagen daar en tot snel in someren