Niets zo veranderlijk als het weer

Nieuw-Zeeland, Waitomo Glowworm Caves

Nou ik kan jullie allemaal vertellen dat wij zo veranderlijk als het weer. Gisteren hadden we besloten om naar new plymouth zouden gaan rijden. Maar tijdens onze rit daarnaar toe hebben we de plannen alweer gewijzigd. Het was toch nogal wat kilometers rijden. En we kwamen het plaatsje waitomo tegen. Na wat zoeken van informatie zagen we dat er grotten waren. Dus waarom niet. We besloten om daar toch maar te overnachten. Carla en Roel vermaken zich nog steeds bij een festival in new Plymouth dus waarom niet? We hebben alle tijd. Na een plekje op een camping te hebben gezocht hebben we kaartjes voor grotten waar gloeiwormen zouden moeten zijn. Het was 300 meter van de camping af, ik zou trappen moeten lopen en dan zouden we met een bootje in de grotten de gloeiwormen zien. Nou dat gingen we doen. We hadden wel wat plaatjes gezien, maar plaatjes in folders zijn altijd mooier dan de werkelijkheid. We starten met een wandeling met een gids in de groten. Leuk je zou denken een grot is een grot en we verwachten zoiets als de groten van Han. Maar het leek er niet op. Ook dit was indrukwekkend. Na een stukje gelopen te hebben zagen we gloeiwormen. Ik denk dat het er een stuk of 10, 20 waren. Leuk. het zijn lange draden aan het plafond met daaraan een puntje met een lampje. Het was niet toegestaan om foto's te maken. Daarna nog een kort tochtje met een bootje. We moesten er stil zijn en absoluut geen foto's maken. Daar zagen we de plaatjes die we in de folder zagen. Geweldig!!!!! Daar zagen we gloeiwormen. En niet 10 of 20 maar er zaten er 1000 den. het leek op een sterren hemel of op kunstmatig aangebrachte lampjes. Het was echt geweldig. Iedereen was ook daadwerkelijk stil. Frans en ik keken vol bewondering naar boven. Omdat het niet mogelijk was om foto's te maken en mochten sommige van jullie nieuwsgierig zijn, kijk dan op http://www.waitomocaves.com/visitor-information-i-site/caving/cave-tours/
Wanneer je afbeeldingen ziet die ongelooflijk zijn, het is echt zo we hebben het met eigen ogen gezien. Via you tube kun je een filmpje bekijken. https://www.youtube.com/watch?v=JC41M7RPSec
Het is echt de moeite waard om te bekijken.
Maar morgen toch echt naar New Plymouth. Maar ook dan hebben we geen haast. We hoeven niet zo vroeg te vertrekken want we hebben al een plek op de camping gereserveerd. En dan maandag zullen we Carla en Roel ontmoeten.

Kia Ora

geweldig goed dat jullie kunnen kiezen waar je naar toe gaan en de tijd hebben tot de volgende keer houdoe

tent 2017-03-18 09:44:08

Hallo Ingrid en Frans, Zojuist het filmpje bekeken van de gloeiwormen. Erg indrukwekkend. Hopelijk hebben jullie nu mooi weer ,hier is het erg koud. Bedankt voor jullie verslag. Groetjes, Toos

Toos Maas 2017-03-18 10:39:34

geweldig luitjes wat prachtig gezicht al die gloeiwormen, lijkt me heel ontspannend.Doe je Carla en Roel de hartelijke groeten van heel de familie Lub en aanhang.En volgen jullie avonturen met veel genot ,fijn dat er nu ook foto s bij zijn.

Jacqueline Renting. 2017-03-18 14:10:26

Wat een mooi filmpje van die gloeiwormen en wat gaaf om daar met een bootje onderdoor te gaan. Ook heel romantisch trouwens.... Hier regent het al zowat de hele dag, maar zo'n filmpje maakt veel goed. Fijn dat wij hier in Someren mogen meegenieten. Doei... Ans

Ans 2017-03-18 15:46:38

Ooooh.. moet al bijna huilen van het filmpje.. zo mooi. Ik kijk uit naar je verhalen. Wat doen en zien jullie veel zeg, en toch zit er zoveel rust in je woorden. Alles komt zoals het komt en jullie genieten! Ik geniet hier een beetje mee hoor. Vooral als het me 1 of 2 dagen niet gelukt is te lezen.. (😆) dan ga ik er lekker voor zitten met thee.. Wat een avontuur zeg xxx